اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی قوه قضائیه:

پرداختن به مسائل فرهنگی ‌‌از نان شب واجب‌تر است‌

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی قوه قضائیه گفت: پرداختن به مسائل فرهنگی ضرورتی اجتناب‌ناپذیر بوده و از نان شب نیز واجب‌تر است.

پرداختن به مسائل فرهنگی ‌‌از نان شب واجب‌تر است‌

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد سعید جواهری امروز در مراسم پرفیض زیارت عاشورا که در دادگستری سیستان و بلوچستان برگزار شد اظهار داشت: توجه به مسائل فرهنگی و تهذیب نفس از نیازهای روحی است.

وی افزود: نیاز به آب و نان برای تأمین زندگی گذشتنی و گذاشتنی و زندگی مادی است در حالی که مسائل روحی سرنوشت جاودانه و پایان ناپذیر ما را تأمین می‌کند.

مشاور رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه اگر به مسائل اخلاقی و معنوی توجه نشود ابدیت ما زیر سؤال می‌رود گفت: باید مسائل اخلاقی و معنوی در سبد مصرف خانوار در کنار مسائل رفاهی و تحصیل و... قرار گیرد.

جواهری در ادامه یکی از وظایف مدیران ارشد را توجه به مسائل فرهنگی و معنوی عنوان کرد و بیان داشت: همان گونه که به مسائل رفاهی و مادی کارکنان توجه می‌شود باید به تهذیب نفس و مسائل معنوی نیز پرداخته شود و مدیران در حاشیه جلسات برای تذکر مسائل اخلاقی وقت بگذارند.

وی تصریح کرد: انسان مهذب در اثر نورانیت به دست آمده از تهذیب نفس در رأی و تصمیم‌گیری بهتر عمل می‌کنند و این یکی از نشانه‌های تهذیب است.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی قوه قضائیه با اشاره به اینکه بعضی از افراد جایگاه مسائل فرهنگی را درک نکرده‌اند گفت: اگر مسائل فرهنگی به درستی درک شود و هر فردی از لحاظ اخلاقی پاک و با تقوا شود و این احساس را در خود نهادینه کند هیچ گاه فریفته پول و مقام و رشوه و تهدید نخواهد شد و راهی جز راه حق و عدالت انتخاب نخواهد کرد.

جواهری خاطرنشان کرد: پرداختن به مسائل فرهنگی ضرورتی اجتناب ناپذیر است و از نان شب نیز واجب‌تر است.

وی با اشاره به توطئه و تهاجم فرهنگی دشمن افزود: دشمن درصدد است تا ذهن جوانان ما را از باورها و آمیزه‌های دینی و فرهنگی دور کند و ما باید هوشیار باشیم.

‌انتهای پیام/‌ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول