اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک استاد حوزه و دانشگاه:

مشکل شیراز فقر مسائل فرهنگی است

خبرگزاری فارس: یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: مشکل اصلی شیراز در ساخت بزرگراه و یا پل‌سازی‌ها نیست بلکه بزرگترین مشکل فقر در مسائل فرهنگی است.

مشکل شیراز فقر مسائل فرهنگی است
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز حجت‌الاسلام علیرضا حدائق صبح امروز در همایش ملی شناسایی و تبیین راهکارهای جهاد اقتصادی در شهرداری‌ها اظهار داشت: امروز در امور شهری هر کجا ضربه می‌خوریم از خداگریزی است و اگر حمل و نقل و ترافیک مناسب می‌خواهیم و به دنبال ساماندهی بافت‌های فرسوده تا بهبودی کسب و کار  هستیم باید روی اعتقادات مردم کار شود و آنان را با خدا آشنا کنیم.
حدائق تصریح کرد: باید در شیراز نگاه متولیان شهر در خدمات رسانی فقرا نیز تغییر کند و طوری برنامه‌ریزی شود که پول بالاشهری‌ها در پایین شهرها هزینه شود.
وی ادامه داد: خلاف عدالت و قرآن است که  بگوییم پول بالاشهری برای بالاشهری و پول پایین شهری برای پایین شهری‌ها استفاده شود و این در حالی است که باید پول را از برج‌ساز گرفت و به مناطق فقیرنشین داده شود.
حدائق در بخش دیگری از سخنان خود با طرح این سئوال که چه کسی می‌گوید فقر مساوی فحشا است تصریح کرد: به این موضوع اعتقاد نداریم بلکه معضل ما فقر فرهنگی است، چراکه بسیاری از فقرا هستند که با آبرو و بدون گناه زندگی می‌کنند و این در حالی است که برخی از اغنیا غرق در گناه هستند.
این فعال علوم دینی با اشاره به اینکه هر جا آسیب و فتنه، فساد، کم‌کاری و ظلم است ریشه در بی‌توجهی به خدا است ابراز داشت: مسئولان اگر می‌خواهند برکات در شهر باشد ایمان و تقوا را باید مورد توجه قرار دهند، نه اینکه با برگزاری چهار سمینار بخواهند این مشکلات را رفع کنند.
حدائق بیان داشت: مدیران شایسته مدیرانی هستند که از فرصت‌ها در راستای ارتباط با مردم استفاده می‌کنند و یکی از مشکلات ما این است کارهای خوب را تشویق نمی‌کنیم و چرا به جای جریمه تشویق نمی‌شود و باید فرهنگ‌سازی در جامعه با تشویق همراه باشد.
وی ابراز داشت: یک مدیر اگر بخواهد موفق باشد باید خدا را در نظر گرفته و کار را برای خدا انجام دهد و ایمان به خدا داشته و به دنبال نفع رساندن به خلق خدا بوده و اعتدال و میانه‌روی در تهی‌دستی را فراموش نکند.
این روحانی تصریح کرد: مسئولی که کار از او برنمی‌آید باید کنار برود، چراکه هم تخصص و هم توانایی در اجرا از مواردی است که باید هر مسئولی در سمت خود به آن توجه کند.
حدائق خاطرنشان کرد: بخشی از ناکامی‌ها به عدم تخصص مدیران در کارها برمی‌گردد و باید کار اجرایی را به دست کسانی بدهند که تخصص اجرای آن کار را داشته باشند و ریال به ریال بیت‌المال را مسئول هستیم و باید پاسخگو باشیم.
این فعال علوم دینی در پایان گفت: امتیاز یک شهر به چهار اتوبان و بزرگراه و امکانات رفاهی نیست.
انتهای پیام/غ20/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول