اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سیستان و بلوچستان خبر داد

اختصاص 50 میلیارد تومان به مسائل فرهنگی در سیستان و بلوچستان

خبرگزاری فارس: استاندار سیستان و بلوچستان گفت: 50 میلیارد تومان به مسائل فرهنگی استان سیستان و بلوچستان اختصاص یافته است.

اختصاص 50 میلیارد تومان به مسائل فرهنگی در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، علی‌محمد آزاد در آیین افتتاحیه چهاردهمین نمایشگاه کتاب در نمایشگاه بین‌المللی زاهدان اظهار داشت: چندین سال است که نمایشگاه کتاب در زاهدان دایر می‌شود و این نتیجه تلاش متولیان فرهنگ در استان بوده که جای افتخار دارد که که مردمی علاقمند به کتاب در این استان داریم.

وی با بیان اینکه مشکلات نشر کتاب با روی کار آمدن دولت نهم و به دنبال آن دولت دهم برطرف شده است، افزود: توجه ویژه به مسائل فرهنگی از جمله مصوبات دور سوم سفر هیئت دولت به استان‌ها بوده است.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: اگر یک فکر و نرم‌افزار فرهنگی وجود نداشته باشد مسائل فرهنگی پیش نمی‌رود.

آزاد ادامه داد: مسائل فرهنگی با افکار سر و کار دارد که باید به روز و آنلاین باشد.

وی افزود: دانشگاه ، آموزش و پرورش و سیستم‌های مذهبی و اجتماعی در نهادینه کردن مسائل فرهنگی اصیل همکاری لازم داشته باشند.

استاندار ادامه داد: دشمنان توان برخورد نظامی با کشورمان را ندارند و اگر این عمل را اجرایی کنند پاسخ سختی از سوی مردم خواهند دید.

وی افزود: تهاجم فرهنگی یک مسئله پیچیده است که مدیریت آن نیازمند همکاری سیستم‌های اداری است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم اظهار داشت: چهاردهمین نمایشگاه کتاب در آغاز سی و چهارمین فجر انقلاب و در فضای عطر آفرین ماه ربیع‌الاول به ثمر می‌نشیند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عباس دانشی بیان کرد: 400 ناشر و 40 هزار عنوان کتاب در قالب بیش از 240 غرفه با 40 درصد تخفیف در این نمایشگاه به دوستداران کتاب عرضه می‌شود.

وی افزود: بانک عامل 16 باجه برای رفاه حال دوستداران کتاب برای توزیع بن کتاب پیش‌بینی کرده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: نماز، نمایش آثار مؤلفان، نمایشگاه مردم‌سالاری دینی در انقلاب اسلامی،آموزش کامپیوتر، خوشنویسی، ایستگاه نقاشی برای کودکان، نمایشگاه هنرهای تجسمی از جمله غرفه‌های این نمایشگاه است.

در خاتمه این مراسم دو کتاب فصل و یک کتاب سال سیستان و بلوچستان رونمایی و نیز از آقایان نورالله برشان مدیر کل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان و محمود خواجه‌محمودی معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی  استان به دلیل 30 سال خدمت صادقانه تقدیر شد.

انتهای پیام/صا10/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول