اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بهار:

توجه به مسائل فرهنگی از بعد نرم‌افزاری مدنظر قرار گیرد

خبرگزاری فارس: امام جمعه بهار گفت: به مسائل فرهنگی از بعد نرم‌افزاری توجه شود.

توجه به مسائل فرهنگی از بعد نرم‌افزاری مدنظر قرار گیرد
به گزارش خبرگزاری فارس از بهار، حجت‌الاسلام احمد عظیمی‌زاده عصر امروز در نشست استاندار با فعالان عرصه فرهنگ شهرستان بهار اظهار کرد: در دولت‌های نهم و دهم به مقوله فرهنگ، قوی‌تر، کارآمدتر و باانگیزه‌تر توجه شده ولی عمده مسائل مورد توجه مسائل سخت‌افزاری بوده در صورتی که باید به مسائل نرم‌افزاری نیز توجه شود.

وی عدم تکمیل فرهنگسرا و جابه‌جایی سریع مدیران فرهنگی را از مشکلات عرصه فرهنگ برشمرد و افزود: توجه به مباحث قرآنی بسیار ضروری است و در ساخت مراکز قرآنی شهرستان کمک شایانی باید صورت گیرد.

امام جمعه بهار بر گسترش مرقد آیت‌الله بهاری تأکید کرد و گفت: باید به مرقد این عالم عالیقدر به دید فرهنگی نگریست چرا که یکی از مصادیق عرفان اسلامی است.

وی تصریح کرد: در سطح شهرستان بهار مساجد فعالی وجود دارد که با تقویت این مساجد و ارتقای آن، اجتماع تقویت خواهد شد.

عظیمی‌زاده با تشکر از مسئولان دانشگاه‌های شهرستان گفت: دانشگاه‌ها در شهرهای کوچک در جابه‌جایی فرهنگ شهرستان به صورت منفی اثرگذار هستند اما در شهرستان بهار به دلیل مسئولیت‌پذیری و توجه مسئولان دینی و ارزشی، شاهد تأثیر مثبت و ارتقای فرهنگ شهرستان بوده‌ایم.

وی افزود: حوزه‌های علمیه قوی بزرگترین زیرساخت پیشرفت فرهنگ دینی و مذهبی هستند که نقش بسزایی در فرهنگ دارد که در این زمینه باید به ساخت حوزه علمیه کمک شود.

استاندار همدان نیز گفت: این جلسات فرصت مغتنمی برای بهر‌ه گرفتن از افکار و ایده‌های صاحبنظران فرهنگی است تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

کرم رضا پیریایی با بیان اینکه کار در عرصه فرهنگی بسیار مهم است، گفت: یکی از اقدامات مؤثر فرهنگی در سال جاری برگزاری همایش پیرغلامان بود که با موفقیت انجام شد و بسیار تأثیرگذار بود.

معاون سیاسی- امنیتی استاندار همدان نیز افزود: در حال حاضر شهرستان بهار 5 هزار و 150 دانشجو دارد و این نشاندهنده فضای علمی و فرهنگی مطلوب این شهرستان است.

علی‌اکبر فامیل‌کریمی به اقدامات فرهنگی صورت گرفته در سال جاری اشاره کرد و گفت: بعد از برگزاری موفق کنگره سرداران، امیران و 8 هزار شهید استان همدان، همایش پیرغلامان با 600 میلیون تومان اعتبار انجام شد که حرکت مثبتی در حوزه فرهنگ دینی به شمار می‌آید.

وی اضافه کرد: برگزاری جشنواره ملی نماز، مراسم نکوداشت اندیشمندان استان، جشن پدران آسمانی از مهمترین اقدامات انجام گرفته در سال جاری بوده است.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار همدان از بهره‌برداری از دانشکده‌های اقماری در شهرستان بهار خبر داد و افزود: این کار فرهنگی نیز با سرعت انجام شد که دانشکده صنایع غذایی بهار یکی از این دانشکده‌ها است.

در پایان جلسه مصوب شد طرح توسعه مرقد آیت‌الله بهاری به صورت مجتمع آیت‌الله بهاری در سال 91 و 92 مورد توجه قرار گیرد.

قرار شد اولویت ساخت خانه‌های عالم در روستاهای بالای 300 خانوار شهرستان بررسی و اعلام شود.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول