اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه:

بیداری اسلامی از معرفت امام‌شناسی امام هادی(ع) نشأت گرفته است

خبرگزاری فارس: مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: عنصر بیداری در منطقه از معرفت امام‌شناسی ائمه و به ویژه امام هادی(ع) ایجاد شده و در سایه‌سار احادیث این امام بزرگوار سیل خروشان در برابر ظلم و ستم جاری شده است.

بیداری اسلامی از معرفت امام‌شناسی امام هادی(ع) نشأت گرفته است

حجت‌الاسلام جلال رضوی‌مهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تسلیت شهادت امام علی‌النقی(ع) اظهار کرد: امام هادی(ع) به حق یکی از امامانی است که وجودش لطف خاص خداوند در حق مسلمین و اهل زمین بود.

وی با بیان اینکه دشمن به صورت مستمر در فکر قطع کردن ارتباطات مردم با امام هادی(ع) بود، گفت: دشمن تمام مسیرهای منتهی به امام را مسدود کرده و امام را در حصر قرار داده بود، ولی نتوانست از جانفشانی این امام در مرزبانی عقیدتی جلوگیری کند.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: این امام بزرگوار با فریاد توحیدگرانه تا جایی پیش رفت که برای شناخت خدا شهادت را به جان خرید تا جامعه توحیدمحور باقی بماند.

وی تصریح کرد: امام هادی(ع) در تمام صحنه‌ها پیشتاز بود و خود برای برگزاری مناظره با همه گروه‌ها، مذاهب و ادیان پیشدستی می‌کرد و در هر ملاقات علمی پیروزمندانه بر همه شبهات و سئوالات فائق می‌شد.

رضوی‌مهر عنوان داشت: دشمن به خیال اینکه اگر گنبد و بارگاه این امام بزرگوار را تخریب کند، مردم از حضور در ملجأ شریف این امامان بازمی‌مانند، بنابراین اقدام به عمل قبیحانه بمب‌گذاری در حرم این امام کرد.

وی یادآور شد: شیعیان از اندک اموال خود برای بازسازی بارگاه امام هادی(ع) و حسن عسگری(ع) اقدام کردند و به زودی شاهد بازسازی بارگاه این دو امام خواهیم بود.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه تاکید کرد: امروز عنصر بیداری در منطقه از چشمه زلال معرفت و امام‌شناسی ائمه به ویژه امام هادی(ع) جاری شده و در سایه‌سار احادیث این امام بزرگوار سیل خروشان به سوی انسانیت و مبارزه با ظلم و ستم در حرکت است.

وی با بیان اینکه اگر جان امام علی‌النقی(ع) در حصر بود ولی فکر امام هادی(ع) همه افکار مادی را تسخیر و اندیشه‌های شیطانی را فرونشانده بود، گفت: علم و صبر این امام بزرگوار در کنار علم وحیانی ایشان معجونی عبرت‌آموز برای شاگردان امام هادی(ع) بود تا همه هستی خود را ارزانی تفکر و ترویج علم این امام قرار دهند.

رضوی‌مهر عنوان داشت: امروز شاهدیم حوزه‌ها و دانشگاه‌ها مبانی فکری و عقیدتی خود را در زمینه سخنان این امام پایه‌گذاری کردند.

وی با اشاره به بودجه‌های استکباری و حرکت‌های قبیحانه نقش‌نمای صهیونیست گفت: این اقدامات سبب شده هر از گاهی به ساحت قدسی امامان معصوم(ع) جسارت کرده و جامعه انسانی را به طور عمومی و به ویژه شیعیان را ناراحت کنند.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه به مزدوران مسلمان‌نمایی که به خود اجازه می‌دهند تا به محضر معصومان هتاکی کنند هشدار داد: عذرخواهی آنها پس از ارتکاب جرم کبیره پذیرفتنی نیست و باید منتظر عواقب شوم فردی و اجتماعی هتاکی خود باشند.

وی ضمن هشدار به مجامع قضایی گفت: بحث امنیت دینی و حرمت نمادهای مذهبی در دایره ویژه قضایی باید با مصونیت مورد پیگیری قرار گیرد و آتش‌افروزان بر قرآن و ناصواب‌گویان در حریم امامت را محکوم کرده و به اشد کیفر برسانند.

رضوی‌مهر یادآور شد: جامعه مسلمین امروز در شهادت امام هادی(ع) به فرزند برومندش مهدی(عج) عهد می‌بندند که هرگز لحظه‌ای از مسیر الهی برگزیدگان خداوند فاصله نگیرد و جسارت‌کنندگان به آنها را که بدون تردید مرتد هستند به جزای اعمال خود برسانند.

انتهای پیام/و10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول