اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله مکارم‌شیرازی:

دفاع همه‌جانبه شیعیان از مقام امام هادی/مردم به قصد قربت در مراسم‌های عزا شرکت کنند

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید با اشاره به اهمیت دفاع از ساحت امام هادی(ع) گفت: باید مردم در روز جمعه همزمان با سالروز شهادت این امام همام با قصد قربت در مراسم‌های عزاداری شرکت کنند.

دفاع همه‌جانبه شیعیان از مقام امام هادی/مردم به قصد قربت در مراسم‌های عزا شرکت کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی امروز در جلسه درس اخلاق خود که در مسجد اعظم برگزار شد با اشاره به توهین صورت گرفته به ساحت مقدس امام هادی(ع) تصریح کرد: به دلیل اهانتی که به مقام شامخ امام هادی از سوی دشمنان اسلام شده، ترجیح دادیم که کلمات قصار ایشان را به عنوان درس اخلاق روزهای چهارشنبه انتخاب کنیم.

وی با تاکید بر اینکه عکس‌العمل در برابر این جریانات ضروری است گفت: اگر در برابر این جریانات عکس‌العمل نشان دهیم دشمنان می‌فهمند که با این اقدامات نتیجه معکوس می‌گیرند.

این مرجع تقلید گفت: اگر دشمن احساس کند نتیجه معکوس می‌گیرد دیگر فشار نمی‌آورد و اگر خیال کند که این اهانت سبب شد که این جمعیت عقب‌نشینی کنند اهانت‌های خود را ادامه می‌دهند.

وی با اشاره به فرا رسیدن سالروز شهادت امام هادی(ع) تاکید کرد: روز جمعه باید مجلس عزای آن حضرت با شکوه هر چه بیشتر برگزار شده و مردم نیز با قصد قربت در این جلسات شرکت کنند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با اشاره به سخنی از امام هادی(ع) گفت: ایشان می‌فرمایند خداوند دنیا را دار امتحان و مشکلات و آخرت را سرای جاویدان قرار داده است و در ادامه ایشان اضافه می‌فرمایند مشکلات دنیا را خداوند سبب ثواب آخرت قرار داد و ثواب آخرت عوض بلوا و مشکلات دنیا است.

وی با اشاره به اینکه مسئله مهم در زندگی دنیا این است که ما از چه جنبه‌ای به دنیا می‌نگریم اضافه کرد: کسی که عقیده به آخرت ندارد در این دنیا هر چه بخواهد انجام می‌دهد.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه در تفکر ما دنیا مزرعه آخرت است افزود: زمانی که می‌گوییم دنیا مزرعه است، باید زراعت کرده و از این پل گذشته و به سر منزل مقصود برسیم.

وی با اشاره به اینکه مکتب انبیا و اولیا و ائمه اطهار در کلام کوتاهی از امام هادی ترسیم شده است بیان کرد: حالا برخی‌ها می‌خواهند به چنین امامی که جمله‌اش برای دنیا و آخرت سعادت‌بخش است، توهین کنند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به معنای آزادی در غرب تصریح کرد: زمانی که واژه آزادی مطرح شد و تمدن غرب به کشورهای مختلف وارد شد خیلی‌ها لذت بردند و این را هدیه‌ای از جانب غرب دانسته و قند در دل ایشان آب شد ولی امروز آنها معنای واقعی آزادی غربی را درک کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه مسئله همجنس بازی در میان تمام اقوام حتی حیوانات منفور بوده است گفت: آزادی غربی کارش به جایی رسیده که برای این کار مراسم می‌گیرند و ازدواج رسمی و قانونی برگزار می‌کنند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی تصریح کرد: در مورد این اهانتی که مطرح شد برخی‌ها در مقام توجیه برآمدند و یک نشریه در میان دانشگاه‌ها منتشر شد که با تاثیر شعار آزادی غربی چیزی نوشت که مسئولان امر باید مراقب باشند.

وی با بیان اینکه یکی از سیاستمداران غربی بر توهین به مقدسات ما تاکید کرده است افزود: ما نیز باید تا می‌توانیم در برابر این توهین‌ها عکس‌العمل نشان دهیم.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول