اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس آگاهی فارس:

پلیس آگاهانه با قاچاق کالا برخورد می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس آگاهی استان فارس گفت: پلیس آگاهانه و با هوشیاری با قاچاق کالا و قاچاقچیان برخورد می‌کند.

پلیس آگاهانه با قاچاق کالا برخورد می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سیروس حیدری بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فعالیت‌های انجام شده از سوی واحد تخصصی مبارزه با قاچاق کالا در پلیس آگاهی، گامی عملیاتی در حمایت از تولید و سرمایه‌های ملی است.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس با اشاره به نامگذاری سال جاری به عنوان سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی از سوی مقام معظم رهبری اضافه کرد: پلیس در این راستا آگاهانه و با هوشیاری با قاچاق کالا برخورد می‌کند.

وی تصریح کرد: با وجود ثابت بودن روند قاچاق کالا، میزان کشفیات پلیس در ماه‌های گذشته از سال ‌جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

حیدری اضافه کرد: واحد مبارزه با قاچاق کالا در پلیس آگاهی یک واحد به طور کامل تخصصی بوده که اقدامات بسیار موثری در مبارزه با پدیده مخرب قاچاق کالاهای گمرکی انجام داده است.

وی گفت: حجم پرونده‌های قاچاق کالاهای گمرکی نیز در دو ماهه نخست امسال به نسبت مدت مشابه سال قبل شش درصد افزایش را نشان می‌دهد که حاصل حضور آگاهانه پلیس و همراهی دستگاه‌های مربوطه است. 

*افزایش کشفیات در اردیبهشت ماه امسال

رئیس پلیس آگاهی استان فارس با اشاره به آمار کشفیات کالاهای کشف شده در دو ماهه اخیر، گفت: در اردیبهشت ماه سال جاری روزانه شاهد کشفیات متعددی در زمینه کالای قاچاق بودیم و این نشان می‌دهد که پلیس در این حوزه مانند سایر بخش‌ها به‌صورت مستمر و هوشیارانه، در صحنه حضور داشته و موثر عمل می‌کند.

حیدری تصریح کرد: کشف محموله‌های سوخت قاچاق از قاچاقچیان از اقدامات مهم دیگر بوده که در این مورد 18 هزار و 700 لیتر گازوییل از یک انبار شرکت صنعتی و مقادیر قابل توجهی نیز از سه اتوبوس کشف شده است.

وی ارزش کل کالاهای قاچاق مکشوفه در دو ماه نخست امسال را بالغ بر 45 میلیارد ریال اعلام و خاطرنشان کرد: اولویت اصلی پلیس مبارزه با قاچاق کالا است و آگاهی استان فارس بر مبارزه با باندهای بزرگ قاچاق کالا متمرکز شده است. 

*افزایش کشف مواد دخانی قاچاق

وی از افزایش کشف مواد دخانی قاچاق در ماه‌های اخیر خبر داد و اضافه کرد: تعداد پرونده‌های قاچاق مواد دخانی در ماه‌های گذشته از سال جاری، 43 درصد افزایش یافته است و پلیس روند برخورد خود را ادامه می‌دهد. 

انتهای پیام/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول