اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده نیروی انتظامی گیلان:

ماموریت پلیس مبارزه با مروجان فساد در جامعه است

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس گیلان گفت: ماموریت پلیس مبارزه با گروهی مواجب‌بگیر دشمن در جامعه برای گسترش و ترویج فساد و فحشا و نشر برنامه‌های دشمنان نظام است.

ماموریت پلیس مبارزه با مروجان فساد در جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ابراهیم قائد رحمتی عصر امروز در دیدار اعضای کمیته عفاف و حجاب گیلان در بیت نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه در بحث بی‌حجابی ابتدا تذکر و سپس تعهد و مشاوره با خانواده‌ها برای اصلاح پوشش و رفتار جوانان در خیابان‌ها مورد تاکید نیروی انتظامی است، اظهار کرد: در صورت عدم پذیرش مشاوره در مرحله آخر تشکیل پرونده و معرفی به مراجع قضایی برای رسیدگی به جرایم انجام می‌شود زیرا کار نیروی انتظامی بر خلاف تبلیغات غربی پرونده‌دار کردن جوانان نیست.

وی ماموریت پلیس را مبارزه با گروهی مواجب بگیر دشمن در جامعه برای گسترش و ترویج فساد و فحشا و نشر برنامه‌های دشمنان نظام دانست و افزود: بحث اجرای نهی از منکر و امر به معروف در جامعه یک وظیفه و تکلیف الهی است و تمام دستگاه‌ها باید در این راستا دوشادوش نیروی انتظامی برای اصلاح امور جامعه تلاش کنند.

رئیس پلیس گیلان، از کمبود نیروهای خانم برای گروه امنیت اخلاقی نیروی انتظامی خبر داد و گفت: برای جبران کمبود نیرو از خواهران بسیجی مساعدت گرفته می‌شود.

وی برای موفقیت بیشتر در بحث امر به معروف و نهی از منکر خواستار مشارکت و همکاری همه جانبه 27 دستگاه ذی‌ربط شد.

فرمانده سپاه قدس گیلان نیز در این دیدار با تبریک فرا رسیدن میلاد حضرت فاطمه زهرا (س)، امر حجاب و عفاف در استان را یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مسئولان عنوان کرد و گفت: در این راستا تاکنون کوتاهی‌هایی انجام گرفته و از این به بعد باید با جدیت تمام مورد بررسی قرار گیرد.

هامون محمدی با اشاره به بررسی اماکن عمومی مانند دریا، سواحل، پارک‌های جنگلی و غیره خاطرنشان کرد: این کاری پر مطالعه و نیازمند هدایت و اجرای هماهنگی است.

وی با بیان اینکه ماندگاری و اثر کارهای ایجابی بیشتر از کارهای سلبی است، اذعان کرد: اگر مردم در منع از دستور به انجام کاری مجاب شوند دیگر به طرف انجام دوباره آن نمی‌روند.

این مسئول، درباره طرح جمع‌آوری ماهواره‌ها تصریح کرد: در بجنورد در راستای اجرای یک طرح ایجابی در قالب تذکر اولیه لیستی از مضرات ماهواره، احکام دینی مربوط به آن، جامعه شناسی و روان‌شناسی جمع‌آوری و در خانه‌هایی که آنتن‌های ماهواره مشهود بود ارسال شد.

وی با بیان اینکه با اجرای این طرح در این منطقه بالغ بر 400 ماهواره شناسایی شده حدود 60 درصد صاحبان ماهواره‌ها، آنتن‌های خود را  به نیروی انتظامی تحویل دادند، ابراز کرد: قطعا کسی که با دست خود ماهواره را تحویل می‌دهد دیگر قصد خرید دوباره آن را ندارد و این کار عملکرد نیروی انتظامی را آسان‌تر می‌کند.

محمدی با اشاره به فرهنگ‌‌سازی در بحث عفاف و حجاب در استان نیز تصریح کرد: با فرهنگ‌سازی بین زنان شاغل در اداره‌های دولتی و تعمیم آن به بخش‌های خصوصی مانند شرکت‌ها و مطب و غیره مشکلات موجود در این راستا نیز به حداقل می‌رسد.

وی متذکر شد: تمام نهادهای اجرایی امر به معروف و نهی از منکر برای به اجرا درآمدن احکامی که اسلام عزیز روی آن تاکید دارد در جامعه ایفای نقش می‌کنند و در صحنه حضور دارند.

انتهای پیام/ی10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول