اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر علمی کنفرانس ملی صنعت بتن خبر داد

ارائه 200 مقاله به کنفرانس ملی صنعت بتن

خبرگزاری فارس: دبیر علمی نخستین کنفرانس ملی صنعت بتن در کرمان از ارائه بیش از 200 مقاله به این کنفرانس خبر داد.

ارائه 200 مقاله به کنفرانس ملی صنعت بتن

به گزارش خبرگزاری فارس از ماهان، علی‌اکبر مقصودی بعد از ظهر امروز در حاشیه برگزاری نخستین کنفرانس ملی صنعت بتن در کرمان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: این کنفرانس با هدف معرفی و ترویج صحیح انواع بتن‌ها در کاربری های مختلف در کشور برگزار شده است.

وی ابراز داشت: امروزه در جهان بتن بعد از آب بیشترین مصرف را به خود اختصاص داده است.

مقصودی محورهای مورد بحث در این کنفرانس 2 روزه را شامل تعمیر، تقویت و بهسازی لرزه‌ای سازه‌های بتنی، طراحی و اجرای سازه‌های بتنی، فناوری‌های نوین در صنعت بتن و افزودنی‌ها و مواد کمکی در صنعت بتن ذکر کرد.

وی افزود: دوام بتن و توسعه پایدار، تولید و کاربرد سنگ‌دانه‌ها در بتن، انواع سیمان و نقش آنها در توسعه پایدار، مدیریت کنترل کیفی در صنعت سیمان و بتن و ماشین‌آلات صنعت بتن از دیگر محورهای این کنفرانس است.

مقصودی افزود: از بین بیش از 200 مقاله ارسال شده به این کنفرانس و بر اساس نظر کمیته علمی کنفرانس 170 مقاله به صورت پوستر و در قالب سخنرانی پذیرفته شده است.

وی بیان داشت: در این کنفرانس انواع بتن‌ها "با و بدون نیاز به ویبره" از دیدگاه‌های مختلف "تکنولوژی، سازه، زلزله، صنعت، مقاوم سازی و ..."  مورد بحث قرار می‌گیرند.

مقصودی گفت: سالانه حدود 6 میلیارد تن بتن در دنیا تولید می‌شود و پیش‌بینی‌ها نشانگر رشد تولید و مصرف حداقل یک درصدی سالانه این محصول است.

وی تصریح کرد: با توجه به رشد شتابان تکنولوژی در زمینه‌های مختلف فناوری، "بتن" به عنوان پر مصرف‌ترین ماده ساختمانی جهان همچنان رو به گسترش است.

مقصودی تصریح کرد: با گسترش استفاده از بتن، اقتصاد، دوام و کیفیت آن اهمیت ویژه‌ای می‌یابد.

وی با بیان اینکه مهندسان عمران در عرصه‌های علمی، صنعتی و اجرائی کشور دارای نقش برجسته‌ای هستند، ابراز داشت: هم‌اندیشی و تبادل تجارب علمی و اجرایی بین اساتید، متخصصان، دانشجویان و مهندسان عمران و صنعت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

به گزارش فارس، نخستین کنفرانس ملی صنعت بتن با حضور جمعی از اندیشمندان داخلی و تعدادی از شرکت‌های فعال در صنعت بتن کشور امروز در مرکز بین‌المللی علوم و تکنولوژی پیشرفته و علوم محیطی ماهان آغاز به کار کرد.

انتهای پیام/ع10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول