اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در اهواز انجام می‌شود

ارائه 250 مقاله به نخستین کنگره بین‌المللی گرد و غبار

خبرگزاری فارس: دبیر کمیته اجرایی نخستین کنگره بین‌المللی پدیده گرد و غبار از ارائه 250 مقاله به دبیرخانه این کنگره خبر داد.

ارائه 250 مقاله به نخستین کنگره بین‌المللی گرد و غبار

محمدامین آسودار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز گفت: تاکنون 250 مقاله به دبیرخانه نخستین کنگره بین‌المللی پدیده گرد و غبار و مقابله با آثار زیان‌بار آن ارائه شده است.

وی افزود: از این تعداد 150 مقاله پذیرفته شده، 50 مقاله در قالب سخنرانی و 10 مقاله نیز به صورت پوستر ارائه می‌شود.

آسودار با اشاره به حضور هیئت‌های علمی خارجی اظهار داشت: هیئت‌های علمی از کشورهای چین و بلاروس در این کنگره حضور می‌یابند و به دنبال حضور سازمان‌های بین‌المللی فائو و یونسکو نیز هستیم.

وی با بیان اینکه این کنگره از 26 تا 28 بهمن‌ماه در دانشگاه منابع طبیعی رامین خوزستان در ملاثانی برگزار می‌شود، این کنگره را شامل هشت محور عنوان کرد.

رئیس دانشکده مهندسی زراعی و عمران روستایی، دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین افزود: بررسی و شناسایی عوامل مؤثر در ایجاد پدیده گرد و غبار، بررسی نفوذ دامنه و گستره جغرافیایی پدیده گرد و غبار، مطالعه اثرات و پیامدهای پدیده گرد و غبار در کشاورزی و صنعت، بررسی اثرات و پیامدهای زیست محیطی پدیده گرد و غبار، بررسی اثرات و پیامدهای منفی گرد و غبار و آثار آن بر سلامتی و بهداشت، شناسایی اثرات و پیامدهای اجتماعی و اقتصادی گرد و غبار، آمادگی مقابله با پدیده گرد و غبار و کاهش خسارات و ابعاد حقوقی و بین‌المللی پدیده گرد و غبار محورهای اصلی این همایش هستند.

آسودار در مورد دلیل برگزاری این کنگره توسط دانشگاه کشاورزی رامین، اظهار داشت: سال‌ها از وقوع پدیده گرد و غبار در خوزستان می‌گذرد و با توجه به اثرات مخرب این پدیده بر این استان به ویژه در بخش کشاورزی بر آن شدیم تا این کنگره را برگزار کنیم، چرا که مطالعات جامعی در کشور درباره ریزگردها صورت نگرفته است.

وی افزود: با توجه به اینکه پدیده گرد و غبار در مدت زمان کوتاه ریشه‌کن نمی‌شود، چگونگی و نحوه زندگی با این پدیده و انعکاس بین‌المللی اثرات آن از دلایل مهم پرداختن به این مشکل است.

انتهای پیام/صا10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول