اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه کشاورزی ساری خبر داد

دریافت و ارائه 600 مقاله در همایش بین‌المللی تغییر اقلیم

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی ساری گفت: در سومین همایش بین‌المللی تغییر اقلیم و گاهشناسی درخت 600 مقاله ارائه شد.

دریافت و ارائه 600 مقاله در همایش بین‌المللی تغییر اقلیم

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، کریم سلیمانی بعدازظهر امروز در سومین همایش بین‌المللی تغییر اقلیم و گاه‌شناسی درختی اظهارداشت: محور همایش ایزوتوپ‌های پایدار درخت و اقلیم‌شناسی، اقلیم و حوزه آبخیز، درخت و آتش‌سوزی، اقلیم و آناتومی چوب، تعیین سن درخت و دیرینه شناسی، اقلیم و اکولوژی جنگل و سایر جنبه‌های زیست محیطی است.

وی ادامه داد: در این همایش بین‌المللی جنبه‌های زیست محیطی نظیر مناطق ساحلی، تنوع زیستی، بهداشت، ابعاد انسانی، اجتماعی و اقتصادی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

این مسئول با اشاره به اینکه این همایش هر دو سال یک بار برگزار می‌شود، تصریح کرد: 600 مقاله در این همایش ارائه شد که 205 مقاله شفاهی و 379 مقاله به صورت پوستر ارسال شد.

سلیمانی اظهار داشت: اکوسیستم‌های جنگلی دارای بیشترین مقالات بود که 330 مقاله را به خود اختصاص داد.

وی ادامه داد: اکوسیستم آبی، سایر جنبه‌های زیست محیطی، تغییر اقلیم، چوب و کاغذ، اکوسیستم‌های مرتعی و گاه‌شناسی در ردیف دوم مقالات ارائه شده قرار گرفتند.

رئیس دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی ساری، بیشترین مقالات شفاهی قابل ارائه را در محورهای اکوسیستم‌های جنگلی دانست و گفت: اکوسیستم‌های آبی، تغییر اقلیم، گاهشناسی و اکوسیستم‌های مرتعی از سری مقالات شفاهی در سومین همایش بین‌المللی تغییر اقلیم و گاه‌شناسی درختی است.

وی به تعدد مقالات پوستری اشاره کرد و یادآور شد: بیشترین مقالات پوستری را موضوع‌های اکوسیستم‌های جنگلی، آبخیزداری و چوب و کاغذ به خود اختصاص داده است.

سلیمانی با بیان اینکه در سومین همایش بین‌المللی گاهشناسی درختی و تغییر اقلیم 55 موسسه علمی و دانشگاهی شرکت داشتند، خاطرنشان کرد: بیشترین مقالات متعلق به دانشگاه ساری، گرگان، تهران، یزد، گیلان و صنعتی اصفهان است.

وی ادامه داد: از شمال ایران دانشگاه گرگان، ساری، مازندران، گیلان، چالوس، نور، تربیت مدرس و نیز از آذربایجان در این همایش شرکت کردند.

این مسئول با بیان اینکه دانشگاه‌های کشور به ویژه دانشگاه‌های جنوب کشور در این همایش حضور یافتند، بیان داشت: از جنوب کشور دانشگاه اهواز، بندر عباس، چابهار، دزفول و بهبهان و از شرق نیز دانشگاه‌های زابل، سیستان بلوچستان و سمنان، از غرب نیز دانشگاه‌های کردستان، کرمانشاه، خرم آباد، لرستان، ارومیه و همدان در سومین همایش بین‌المللی تغییر اقلیم و گاهشناسی درختی حضور یافتند.

وی خاطرنشان کرد: موسسات تحقیقاتی و ادارات هواشناسی استان‌های مازندران، قم، کردستان، قزوین، آذربایجان، گلستان و یزد نیر با این همایش مشارکت داشتند.

سلمیانی اذعان داشت: سومین همایش بین‌المللی تغییر اقلیم و گاه‌شناسی درختی نسبت به همایش‌های قبلی رشد 100 درصدی در ارسال مقالات تخصصی داشت که بیش از 70 مقاله واصل شده مورد تائید هیئت داوران رسید و اولویت‌دار شدند.

سومین همایش بین‌المللی تغییر اقلیم و گاهشناسی درخت به مدت دو روز 27 و 28 اردیبهشت ماه سال جاری در دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی ساری برپا است.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول