اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر علمی همایش روش تفسیری علامه طباطبایی خبر داد

ارائه 100 مقاله به همایش ملی روش تفسیری علامه طباطبایی

خبرگزاری فارس: دبیر علمی همایش مبانی و روش تفسیری علامه طباطبایی گفت: فرهیختگان حوزوی و دانشگاهی استقبال خوبی از این همایش کرده و بیش از 100 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال کردند.

ارائه 100 مقاله به همایش ملی روش تفسیری علامه طباطبایی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام امیر رضا اشرفی در همایش ملی مبانی و روش تفسیری علامه طباطبایی که امروز در موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد اظهار کرد: تفسیر المیزان که توسط علامه طباطبایی به رشته تحریر درآمده است به شهادت بسیاری از علمای جهان اسلام، بهترین تفسیر ارائه شده از قرآن محسوب می‌شود.

وی افزود: هدف از برگزاری این همایش، تبیین روش تفسیر قرآن به قرآن است که توسط علامه طباطبایی در تفسیر المیزان به کار گرفته شده است.

دبیر علمی همایش مبانی و روش تفسیری علامه طباطبایی از استقبال خوب فرهیختگان دانشگاهی و حوزوی از این همایش خبر داد و گفت: حدود 100 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد که 45 مقاله به مرحله ارزیابی فنی راه یافتند و 12 مقاله نیز به تایید نهایی رسیدند که هفت عنوان از آنها در این همایش ارائه می‌شوند و در کنار آن، پنج مقاله نیز در مجله «قرآن‌پژوه» منتشر شده‌اند.

وی با اشاره به برگزاری دو پیش‌نشست ویژه همایش ملی مبانی و روش تفسیری علامه طباطبایی عنوان داشت: نخستین پیش همایش در اسفندماه سال گذشته با عنوان «استقلال قرآن در بیان و نقش آن در تفسیر المیزان» و با حضور حجج اسلام مهدی رستم‌نژاد عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیة و اسعدی برگزار شده است ضمن اینکه نشست بعدی نیز با عنوان «قلمرو قرآن و نقش آن در تفسیر علامه طباطبایی» برگزار شد و حجج اسلام محمدعلی رضایی اصفهانی عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیة، حمید آریان و مصطفی کریمی از اعضای هیئت علمی مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) در آن حضور داشتند.

اشرفی با بیان اینکه برگزارکننده این همایش مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) است گفت: پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، جامعة المصطفی العالمیة، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و رادیو معارف از همکاران برگزاری همایش بوده‌اند.

اشرفی ادامه داد: هفت مصاحبه و گفت‌و‌گو نیز با صاحب‌نظران در این زمینه انجام شده که شامل سه مصاحبه تخصصی با آیت‌الله مصباح‌یزدی و سه گفت‌وگو با حجت‌الاسلام والمسلمین رجبی، قائم مقام ریاست مؤسسه و مدیرگروه تفسیر و علوم قرآن بوده است ضمن اینکه یک مورد پرسش و پاسخ مکتوب نیز با آیت‌الله سبحانی انجام شده و مجموعه آنها در قالب کتابی در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌گیرد.

دبیر علمی همایش مبانی و روش تفسیری علامه طباطبایی با بیان اینکه پیام تصویری آیت‌الله جوادی‌آملی نیز در این همایش پخش خواهد شد گفت: میزگرد علمی با حضور اساتید حوزوی از دیگر برنامه‌های همایش خواهد بود ضمن اینکه مجموعه گفت‌وگوها و مباحث مطرح شده در میزگردها نیز به صورت مجلدی مستقل چاپ و منتشر خواهند شد.

وی با تاکید بر بهره‌گیری طلاب و محققان حوزوی و دانشگاهی از این همایش اظهار کرد: امیدواریم سلسله نشست‌ها و میزگردهای علمی مطرح شده در همایش ملی مبانی و روش تفسیری علامه طباطبایی موجب آشنایی هر چه بیشتر پژوهشگران با شیوه تفسیری این دانشمند بزرگ شود.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول