اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر علمی هیجدهمین کنفرانس اپتیک و فوتونیک ایران عنوان کرد

ارائه 434 مقاله در طول سه روز برگزاری دو کنفرانس اپتیک و فوتونیک

خبرگزاری فارس: دبیر علمی هیجدهمین کنفرانس اپتیک و فوتونیک ایران گفت: در مجموع 434 مقاله در طول سه روز برگزاری دو کنفرانس اپتیک و فوتونیک ایران ارائه شده است.

ارائه 434 مقاله در طول سه روز برگزاری دو کنفرانس اپتیک و فوتونیک

 ‌به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، حمید لطفی در افتتاحیه هیجدهمین کنفرانس اپتیک و فوتونیک ایران و چهارمین کنفرانس مهندسی فوتونیک ایران در دانشگاه تبریز با اشاره به استقبال محققان از دو کنفرانس اظهار داشت: در مجموع 720 عنوان مقاله به دبیرخانه کنفرانس ارسال شده بود که از این تعداد 434 مقاله شامل 103مقاله به صورت سخنرانی و 215 مقاله به صورت پوستر در هیجدهمین کنفرانس اپتیک و فوتونیک ایران و 37 مقاله به صورت سخنرانی و 79 مقاله به صورت پوستر در چهارمین کنفرانس مهندسی فوتونیک ایران پذیرفته شده‌اند.

وی با بیان اینکه از مجموع مقالات رسیده به هیجدهمین کنفرانس اپتیک و فوتونیک ایران 61 درصد و چهارمین کنفرانس مهندسی فوتونیک ایران 62 درصد مورد قبول واقع شده‌اند، گفت: اپتیک، فوتونیک، لیزر، اپتیک کوانتومی، اپتوالکترونیک، مواد و ابزارهای اپتیکی، شبکه‌ها، ادوات مخابرات نوری و کاربردهای صنعتی، دفاعی، پزشکی و زیست‌محیطی آنها و زمینه‌های وابسته از جمله محورهای اصلی این دو کنفرانس است.

علی رستمی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز نیز تصریح کرد: در سال‌های اخیر توجه زیادی در دانشگاه‌های کشور به علم اپتیک و فوتونیک شده است.

وی با اشاره به روند برگزاری این دو کنفرانس در این دانشگاه گفت: این دو کنفرانس با هدف حرکت در راستای اعتلای برنامه تحقیقاتی و صنعتی کشور در زمینه علم و صنعت اپتیک و فوتونیک، آشنایی متخصصان و پژوهشگران دانشگاهی و مراکز پژوهشی و صنعتی کشور با فعالیت یکدیگر مبادله اطلاعات و ایجاد ارتباط بین صنعتگران و پژوهشگران، ارائه آخرین دستاوردهای علمی و فناوری در زمینه‌های گوناگون اپتیک و فوتونیک در کشور و تشکیل میزگردهای تخصصی برگزار می‌شود.

رستمی با اشاره به برنامه‌های این کنفرانس‌ها گفت: در طول برگزاری این کنفرانس‌ها شش سخنرانی عمومی در زمینه‌های فناوری لیتوگرافی نوری برای کاربرد در ساختارهای میکرو و نانو، معرفی شبکه‌های غیرفعال دسترسی نوری، مدیریت نور در سلول‌های خورشیدی رنگدانه‌ای، مهندسی ساختار لایه در دیودهای نورگسیل آلی، ابزارهای مگنتوفوتونی، معرفی روش‌های سنتز نانو ذرات و کاربردهای فوتونیکی آن نیز ارائه خواهد شد.

وی، برگزاری چهار کارگاه آموزشی با عنوان لیزرهای فیبری پرتوان، مواد لیزری پیشرفته، مهندسی نانوساختارها با رویکرد بهبود عملکرد ادوات الکترونوری و ادوات اپتوالکترونیک آلی، مفاهیم اساسی و پیشرفت‌های اخیر و کاربردها را از دیگر برنامه‌های این کنفرانس‌ها عنوان کرد.

رستمی گفت: این کارگاه های آموزشی با هدف گسترش و تعمیق دانش محققان و صنعتگران در زمینه‌های علمی و فناوری‌های روزآمد و ارائه روش‌های به کارگیری آنها در صنعت و تحقیقات برگزار می‌شوند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت علم الکترونیک در جوامع بشری گفت: اهمیت این علم در زندگی جوامع بشری برکسی پوشیده نیست به طوریکه در قرن اخیر بهای زیادی به آن داده شده و در دانشگاه‌های کشورمان نیز به ویژه در سال‌های اخیر فعالیت‌های گسترده‌‌ای در این زمینه شده که دستاوردهای آن در آینده نزدیک موجب توسعه و پیشرفت  این علم خواهد شد.

این دو کنفرانس از سوی دانشگاه تبریز با همکاری انجمن اپتیک و فوتونیک ایران و مشارکت 14 نهادو سازمان مختلف تا 20 بهمن ماه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول