اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ارائه 167 مقاله به همایش زمین‌شناسی اقتصادی در اهواز

خبرگزاری فارس: سومین همایش انجمن زمین‌شناسی اقتصادی ایران به میزبانی دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار می‌شود.

ارائه 167 مقاله به همایش زمین‌شناسی اقتصادی در اهواز

دبیر همایش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: در این همایش که روزهای 4 و 5 اسفندماه برپا می‌شود، 167 مقاله توسط اساتید، دانشجویان و صاحبنظران در این حوزه ارائه خواهد شد.

علیرضا زراسوندی افزود: زمین‌شناسی اقتصادی، پترولوژی مرتبط با زمین‌شناسی اقتصادی، اکتشافات ژئوشیمیایی، اکتشافات ژئوفیزیکی و ذخایر معدنی، سنجش از دور ذخایر زمین‌شناسی، زمین‌شناسی زیست محیطی، کانه‌آرایی، زمین‌شناسی و هیدروژئوشیمی مرتبط با زمین‌شناسی اقتصادی از مهم‌ترین محورهای این همایش به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه مقالات دریافتی از سراسر کشور و بعضاً توسط اساتید و دانشمندان زمین‌شناسی تهیه و دریافت شده است، خاطرنشان کرد: در روزهای برگزاری همایش 67 مقاله به صورت سخنرانی و 100 مقاله به صورت پوستری برای شرکت کنندگان در کنگره ارائه خواهد شد.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: مراسم افتتاحیه این همایش ملی روز پنج‌شنبه 4 اسفندماه با حضور رئیس انجمن زمین‌شناسی اقتصادی ایران دکتر محمدحسن کریم‌پور و دیگر پیشکسوتان این حوزه علمی برگزار می‌شود و ایشان سخنرانی کلیدی خود را با عنوان پتروژنزگرانیتوئیدها و کانی‌سازی‌های مهم مرتبط با آنها در محدوده زمانی 43 تا 33 میلیون سال واقع در بلوک لوت، شرق ایران ارائه می‌دهند.

زراسوندی خاطرنشان کرد: برنامه سخنرانی‌های همایش در روزهای پنج‌شنبه و جمعه در سه سالن به طور هم‌زمان در دانشکده علوم برگزار می‌شود.

دومین همایش زمین‌شناسی اقتصادی پیش از این به همت دانشگاه لرستان برگزار شده بود.

 انتهای /ش30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول