اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس پیشگیری ناجا خبر داد

ساماندهی 55 هزار شبگرد در کشور

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس پیشگیری ناجا از ساماندهی 55 هزار نفر شبگرد و سرایدار و به‌کارگیری 30 هزار نفر در 509 موسسه انتظامی در کشور خبر داد.

ساماندهی 55 هزار شبگرد در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سردار بهرام نوروزی ظهر امروز در همایش ملی اشتغال، نظم و امنیت در تالار حکمت دانشگاه گیلان با اشاره به مفهوم‌شناسی خلاقیت و کارآفرینی در امنیت اظهار کرد: سرعت اطلاعات، پیشرفت، ابداع و نوآوری در عصر حاضر حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: طول عمر دانش بشری هر ساعت کمتر می‌شود و در سایه دسترسی به فناوری‌نوین با سرعت بسیار در حرکت است.

نوروزی با بیان اینکه پلیس سال گذشته با سرمایه‌گذاری و پشتیبانی مردم 30 میلیون خدمات به جامعه ارائه کرده است، تصریح کرد: امروزه بقا، دوام و پویایی سازمان‌ها مرهون خلاقیت و نوآوری است.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا، خلاقیت را پیمودن راهی تازه به صورت نوین و تلاش برای ایجاد یک تغییر هدفدار در توان اجتماعی یا اقتصادی سازمان عنوان کرد و گفت: خلاقیت به‌کارگیری توانایی‌های ذهنی برای ایجاد یک فکر یا مفهوم جدید است .

وی سلامت روانی و ادراکی، انعطاف‌پذیری ادراک، ابتکار، استقلال رای، داوری و ترجیح دادن پیچیدگی نسبت به سادگی را از مهم‌ترین ویژگی‌های افراد خلاق دانست و خاطرنشان کرد: دستیابی به زندگی شایسته و سالم با بهره‌گیری از معارف آسمانی، تفکر، تعقل و فعالیت مثبت امکان‌پذیر است.

نوروزی با اشاره به حیطه کارآفرینی، ابراز کرد: کارآفرینی فرآیندی است که در آن دستاوردهای نوآورانه شده از طریق القا و ایجاد فرهنگ کارآفرینان در یک سازمان از قبل تاسیس شده، به ظهور می‌رسند.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا توفیق‌طلبی، مرکز کنترل داخلی و تمایل به مخاطره‌پذیری را از مهم‌ترین ویژگی‌های کارآفرین شخصیتی خواند و بیان کرد: پدیده کارآفرینی باید تشویق شده و ارتقا یابد تا بستر تاسیس سازمان‌های جدید به وجود آید.

به گفته وی در کارآفرینی سازمانی محصولات یا فرآیند‌های نوآوری شده از طریق ایجاد فرهنگ کارآفرینی در یک سازمان به ظهور می‌رسند.

نوروزی سیستم کارت سوخت، سامانه اطلاعات جمعیت، سیستم کنترل سرعت، سامانه پارکینگ‌ها، سیستم پلاک‌خوان، سامانه اطلاعات افراد، سیستم GPS، سامانه ثبت سرقت، سیستم 110 فوریت‌های پلیسی، سیستم 197 دریافت گزارش مردمی، سامانه تعیین صلاحیت اصناف، سامانه تشخیص هویت، کنترل نامحسوس، سیستم گذرنامه و سیستم انگشت‌نگاری را مهم‌ترین نمونه‌های خلاقیت و کارآفرینی در نیروی انتظامی اعلام کرد.

وی اضافه کرد: موسسه خدمات حفاظتی و مراقبتی در راستای ارتقای احساس امنیت عمومی در جامعه و در چارچوب جلب مشارکت بیشتر مردم در دهه اخیر ایجاد شده تا به عنوان نخستین لایه پیشگیری از وقوع جرایم و پل ارتباطی بین محله‌ها با کلانتری‌ها و همچنین ساماندهی و قانونمند کردن امور نگهبانی و خدمات انتظامی به جامعه خدمات ارائه کند.

این مسئول ارتقای احساس امنیت عمومی، جلب مشارکت مردم در برقراری امنیت عمومی، پیشگیری از وقوع جرایم با بهره‌گیری از تجهیزات و فناوری، تسهیل و تسریع در ارائه خدمات اداری، انتظامی و حفاظتی، کاهش تصدی‌گری و صرفه‌جویی در هزینه‌های دولت و اجرای اصل 44 قانون اساسی را مهم‌ترین اهداف اجرای طرح تشکیل موسسه‌های خدمات حفاظتی و مراقبتی برشمرد.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا از ساماندهی 55 هزار نفر شبگرد و سرایدار و به‌کارگیری 30 هزار نفر در 509 موسسه انتظام در کشور خبر داد و بیان کرد: بالغ بر 125 نمایندگی در سطح کشور راه‌اندازی شده است.

وی سهولت ارائه خدمات به مردم، کاهش سفرهای درون‌شهری، رشد و توسعه فناوری اطلاعات، اشتغال به کار در بخش خصوصی، تکریم ارباب رجوع، افزایش رضایت‌مندی مردم و توسعه روزافزون کارآفرینی را از مهم‌ترین نتایج حاصل از طرح‌های مذکور عنوان کرد.

انتهای پیام/ع10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول