اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه علوم و فنون زیباشهر:

فتح خرمشهر معادلات جهانی را بر هم زد

خبرگزاری فارس: استاد دانشگاه علوم و فنون زیباشهر گفت: استکبار جهانی فکر می‌کرد که می‌تواند نظام نوپای ایران را از بین ببرد اما رهبری امام خمینی (ره) و فتح خرمشهر تمام معادلات جهانی را بر هم زد.

فتح خرمشهر معادلات جهانی را بر هم زد

حجت‌الاسلام علی عمران‌رضایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: در سال 59 حکومت صدام حسین به تشویق دوستان و حامیان استکباری‌اش دست به تهاجم همه‌جانبه نسبت به جمهوری اسلامی زد.

وی عنوان کرد: انقلاب نوپای اسلامی درگیر بسیاری از مشکلات داخلی و خارجی بود و از طرفی نیز به دلیل تغییرات گسترده در سطح ارتش، حکومت صدام حسین به این نتیجه رسید که می‌تواند نظام نوپای ایران را در جنگ از بین ببرد.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: صدام حسین در مراحل اول جنگ موفقیت‌هایی به دست آورد اما به فرمان امام راحل اقدامات مهمی در کشور صورت گرفت که موجب شد ایران ابتکار جنگ را به دست بگیرد و اقدامات مهمی انجام دهد که شکستن محاصره شهرها، عقب راندن دشمن به درون خاک خود و آزاد شدن خرمشهر از جمله اقدامات مهم جنگ بود و جمهوری اسلامی ایران به جهانیان ثابت کرد کشور ایران اصولی دارد که معادلات جهان را به هم ریخته است.

رضایی تأیید کرد: امام خمینی (ره) یکی از اصول مهم نظام اسلامی است و رهبری امام راحل در همه ابعاد منحصر به فرد بود، پیرمردی که دریادل بود و پیروزی‌های کوتاه دشمن نتوانست در روحیه ایشان اثر منفی داشته باشد و ایشان را ناآرام جلوه دهد.

وی امام خمینی (ه) را همواره مطمئن و استوار توصیف کرد و افزود: هرگاه فرماندهان نظامی ایران ناامید می‌شدند، امام(ره) به آنها آرامش و قوت قلب می‌داد.

این استاد دانشگاه خاطر‌نشان کرد:‌ فرماندهان نظامی ایران با مراجعه به جماران، روحیه مضاعف می‌گرفتند و با امکانات بسیار کم به جنگ با کشوری می‌رفتند که حامیانش ابرقدرت‌هایی بودند که تمام امکانات خود را در اختیار این کشور قرار داده بودند.

وی اطمینان قلبی امام(ره) را حکایت‌گر علم و ایمان ایشان دانست و ادامه داد: امام(ره) به صورت کامل به مسئولیت رهبری علم و ایمان داشت و معتقد بود اگر بنده‌ای از دین و انسانیت دفاع کند خدا از او حمایت می‌کند و امام(ره) به نصرت و یاری خدا ایمان قلبی داشت.

رضایی عنوان کرد: یک شب در زمان بمباران هوایی دشمن، امام(ره) برای جویای احوال نگهبانان به پشت بام منزل رفت، در حالی که نگهبانان متعجب شده بودند، امام آرام و مطمئن بود و سرازیر شدن این روحیه امام راحل به جبهه‌های جنگ موجب پیروزی ایران اسلامی شد.

این استاد دانشگاه گفت: رزمندگان اسلام روحیه و اطمینان خاطر امام راحل را از تلویزیون و فرماندهان نظامی دریافت می‌کردند و با عزم و اراده بسیار بالا وارد جبهه‌های حق علیه باطل می‌شدند و هیچ وقت به این فکر نمی‌کردند که حامیان صدام حسین کشورهای قدرتمند جهان هستند و صدام حسین مجهز به پیشرفته‌ترین صلاح‌های روز است.

رضایی افزود: لشکریان امام راحل هیچ تردیدی در درستی راهشان نداشتند و با اطمینان خاطر راه و آرمان امام راحل را دنبال می‌کردند.

وی اضافه کرد: لشکریان اندک امام راحل توانستند بر لشکر بسیار زیاد و مجهز دشمن پیروز شوند و به حق آنها پیروان حقیقی ائمه اطهار بودند.

رضایی به جمله معروف امام پس از فتح خرمشهر که فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد اشاره کرد و ادامه داد: امام راحل به خوبی می‌دانستند که آزادسازی خرمشهر تنها با نصرت و یاری خدا حاصل شده است.

این استاد دانشگاه امام را شخصیت بی‌نظیر تاریخ معرفی کرد و خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) به خوبی می‌دانست و اعتقاد داشت، مردانی با تجهیزات اندک اگر برای رضایت خداوند گام بردارند و در مسیر دین حرکت کنند، خداوند از آنها حمایت می‌کند و پیروز می‌شوند.

انتهای پیام/و10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول