اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده تیپ حضرت امیرالمؤمنین(ع):

خرمشهر نماد پایداری مردم ایران است

خبرگزاری فارس: فرمانده تیپ حضرت امیرالمؤمنین(ع) گفت: خرمشهر نماد پایداری مردم ایران است.

خرمشهر نماد پایداری مردم ایران است

 به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر محمد صابر صبح امروز در مراسم گرامیداشت فتح خرمشهر در جمع مردم بردخون در مسجد روستای شهنیا اظهار داشت: 31 شهریور جنگ تحمیلی آغاز شد و دشمن از 4 محور تجاوز خود را بر ضد کشور ما آغاز کرد و شلمچه، خرمشهر، آبادان مهم‌ترین محور تجاوز عراق به خاک کشور اسلامی ایران بود.

محمّد صابر افزود: مردم در مسجد جامع خرمشهر مقاومت‌های جانانه‌ای در برابر دشمن داشتند و 34 روز این مقاومت طول کشید و 15 فروند میگ عراقی خرمشهر را بمباران می‌کردند تا اینکه خرمشهر تبدیل به خونین شهر شد ولی باز از رزمندگان اسلام وحشت داشتند و توان پیشرفت در این شهر مقاوم را نداشتند.

وی اضافه کرد: دشمن تلاش می‌کرد در مدت 3 یا 4 روز بر کشور مسلط شود ولی با وجود خیانت بنی‌صدر که راه را برای دشمن باز کرد و توطئه دشمنان، رزمندگان ما با دست خالی مانع پیشرفت دشمن شدند اما بالاخره خرمشهر در چنگ دشمن بعثی افتاد و آنان آنچنان اطراف خرمشهر را مستحکم کرده بودند که هیچ‌کس فکر عبور از این موانع را نمی‌کرد و این امداد غیبی خدا بود که خرمشهر آزاد شد.

صابر اضافه کرد: هیچ‌کس نمی‌تواند نظام جمهوری اسلامی را از آهن‌پاره‌های کشورهای خلیج فارس بترساند زیرا ملت ما با یاری خدا و حمایت مردم و رهبری‌های مقام معظم رهبری به راه خود که عزت و سرفرازی است ادامه می‌دهد.

وی با تأکید بر حفظ خاطرات دوران حماسه گفت: کتب و آثار دفاع مقدس را به جوانان معرفی کنید تا با تاریخچه جنگ آشنا شوند و بدانند چگونه رزمندگان ما با دست خالی دشمن را زمین‌گیر کردند پس منتظر جریانات و اتفاقات سیاسی نباشید و در خط ولایت قدم بردارید.

این رزمنده دوران دفاع مقدس خاطر نشان کرد: مسئولان تا می‌توانند برای شادی مردم کار کنند این افتخار است که نوکری مردم را می‌کنند و خود را خادم آنان بدانند که این رمز ماندگاری است.

وی همچنین از کاهش رشد جمعیت انتقاد کرد و گفت: جامعه ما نیاز به جوانانی دارد که همواره مدافع کشور باشند پس نباید مانع تولد افرادی شویم که در آینده موجب پیشرفت و استحکام و قدرت نظام اسلامی خواهند شد و این کار ممکن است عوارض ناخوشایندی برای ما داشته باشد.

امام جمعه بردخون نیز گفت: جوانان این کشور با فدا کردن جان و مال خود استقلال آن را تضمین کردند پس بدانید که این انقلاب رایگان به دست نیامده و نباید به رایگان از دست دهیم.

حجت‌الاسلام سیدحسین رکنی‌حسینی افزود: فتح خرمشهر حادثه‌ای عظیم در این کشور بود که هنوز تحلیلگران جهانی نتوانسته‌اند فلسفه و دلایل پیروزی رزمندگان را بدانند ولی آنچه مهم است اینکه ماندگاری انقلاب و این پیروزی‌ها باعث ضعف دشمن شد.

وی اضافه کرد: جنگ هنوز تمام نشده و ما در حال مبارزه هستیم پس اتحاد خود را حفظ کنیم زیرا وحدت رمز اقتدار جامعه است که با شعار به دست نمی‌آید و با از خود گذشتگی حاصل می‌شود.

انتهای پیام/غ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول