اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار تویسرکان:

حماسه خرمشهر جایگاه ایران را در جهان تثبیت کرد

خبرگزاری فارس: فرماندار تویسرکان با تأکید بر اینکه خون شهدای عملیات بیت‌المقدس جایگاه ایران را در جهان تثبیت کرد، گفت: حماسه بی‌نظیر رزمندگان عملیات بیت‌المقدس در آغاز جنگ، شکست عراق را برای حامیان جاه‌طلب و ابرقدرت جهانی ترجمه کرد.

حماسه خرمشهر جایگاه ایران را در جهان تثبیت کرد

حسن رضا‌نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان، با اشاره به اینکه سوم خرداد 61 یکی از روزهای به یاد ماندنی در تاریخ حوادث جهان است اظهار داشت: سوم خردادماه یادآور حماسه‌ای پرشکوه از تجلی قدرت ایمان و عظمت اراده رزمندگان فداکاری است که با عینیت بخشیدن به مفهوم والای ایثار و ازخودگذشتگی این سند پرافتخار، فتح خرمشهر را در تاریخ حماسه این مرز و بوم به یادگار گذاشتند.

وی سالروز عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس و فتح خرمشهر را به عنوان نماد ایستادگی و مقاومت مردم ایران اسلامی در برابر هجوم متجاوزان و دشمنان دانست و تأکید کرد: رخداد آزادسا‌زی خرمشهر و سوم خردادماه 61 جاودانه است چرا که این پیروزی قرین بندگی و خلوص نیت رهبری است که در اوج قدرت‌نمایی و فتح غرورآفرین در مقابل چشمان حیرت‌زده جهانیان از عظمت و صلابت این موفقیت بی‌سابقه، در یک جمله ساده پرمحتوا و غنی بیان می‌کنند؛ "خرمشهر را خدا آزاد کرد".

رضانیا با اشاره به اینکه آزادسازی خرمشهر پازل معادلات سیاسی استکبار جهانی را بر هم زد، گفت: فتح خرمشهر درس بزرگی برای بشریت بود که اگر ملتی برای خدا و آرمان‌های الهی مجهز و متحد شود آن ملت پیروز است.

وی مقاومت 43 روزه خرمشهر را فصلی مهم در هشت سال دفاع مقدس خواند و اذعان داشت: با نگاهی دقیق به رخدادهای پس از فتح خرمشهر و عکس‌العمل‌های رسمی و غیر رسمی استکبار جهانی و متحدانش، به روشنی حکایت از شکست و ناامیدی برپاکنندگان اصلی جنگ تحمیلی، از کارآمدی طرح حمله نظامی به ایران داشت.

فرماندار تویسرکان با تأکید بر اینکه خون شهدای عملیات بیت‌المقدس جایگاه ایمانی و قدرتی ایران را در جهان تثبیت و ارتقا بخشید، تصریح کرد: حماسه بی‌نظیر رزمندگان عملیات بیت‌المقدس این گنجینه بی‌نظیر تاریخ وحدت ملت غیور ایران اسلامی در آغاز جنگ شکست عراق را برای حامیان جاه‌طلب و ابرقدرت جهانی ترجمه کرد.

وی با اشاره به اینکه خرمشهر حکایت‌های زیادی از فداکاری‌ و استقامت رزمندگان دفاع مقدس دارد، افزود: فتح خرمشهر واقعه عظیمی است که بازخوانی و به تصویر کشیدن لایه‌های پنهان و ناگفته این رویداد نسل‌های آینده انقلاب را از هجمه‌های دشمنان بیمه می‌کند.

رضا‌نیا عامل برجسته و رکن اصلی فتح خرمشهر را ولایت‌پذیری مردم ایران دانست و ابراز داشت: رکن و پایه برجسته و راهبر در پیروزی هشت سال دفاع مقدس به ویژه آزادسازی خرمشهر تبعیت ملت ایران از امام خمینی (ره) به عنوان رهبر و ولی فقیه مطلق بود.

وی در پایان با اشاره به اینکه سوم خرداد 61 تجلی وعده‌های الهی بود، یادآور شد: این روز یادآور خودباو‌ری ملتی است که با ایمان و جهاد در برابر تمام دنیای کفر و استکبار با استقامت و پایمردی حماسه‌ای را آفرید که در قرون اخیر بی‌بدیل بود.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول