اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حوزه هنری خراسان‌شمالی در بیانیه‌ای:

فتح خرمشهر درخشان‌ترین نقطه تاریخ ایران است

خبرگزاری فارس: هنرمندان حوزه هنری خراسان‌شمالی به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند: سوم خرداد ماه سال 1361 از درخشان‌ترین نقطه تاریخ پرفروغ ایران اسلامی است.

فتح خرمشهر درخشان‌ترین نقطه تاریخ ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، در بیانیه حوزه هنری خراسان‌شمالی، که به دفتر خبرگزاری فارس در خراسان‌شمالی نمابر شده آمده است: سالروز آزادسازی خرمشهر، روزی است که هر ایرانی، با هر مرام و مسلکی و با هر نژاد و تباری، نمی‌تواند آن را از خاطر خویش محو کند‌. با سوم خرداد‌، ایرانی، هویت راستین انقلابی خود را درک می‌کند و با افتخار سر خود را در میان دیگر ملت‌ها بالا می‌گیرد.

این بیانیه می‌افزاید: خرمشهر در آن روز‌ها، پاره تن اسلام و چکیده تاریخ و تمدن ایران عزیز بود و طبیعی است که آزادی آن پس از 575 روز اسارت را نمی‌توان فتح قطعه‌ای خاک دانست؛ به راستی فتح خرمشهر به گفته پیر فرزانه انقلاب و آن یار سفر کرده "فتح ارزش‌های اسلامی بود " و در آن روزها که دشمنان گرگ صفت داخلی و خارجی به طرق مختلف سعی در به خاک کشیدن این شیر همیشه تاریخ داشتند و با انواع و اقسام توطئه‌ها در تضعیف نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران می‌کوشیدند.

در این بیانیه تصریح شده است: مردانی از جنس نور، با دل‌هایی مالامال از غیرت و عشق به ولایت، کمر همت بستند و گوش به فرمان پیر و مراد خود، جان بر کف گرفتند و بر قلب حرامیان و غاصبان مزدور تاختند و در نبردی نابرابر، عشق به وطن و عشق به ولایت را برای جهانیان معنا کردند و به راستی که "خرمشهر را خدا آزاد کرد".

همچنین در این بیانیه آمده است: این حادثه عظیم بستر مناسبی برای روایت هنری از ایثار و مقاومت است که حکایت از یک ملت‌سازی دارد، ساخت ملتی که اگر وحدتی یکپارچه را به نمایش نمی‌گذاشتند، ماحصل آن رشادت‌ها آزادسازی خرمشهر نبود.

در این بیانیه از حماسه سوم خرداد به عنوان جزئی از خاطرات تاریخی و ملی مردم ایران یاد شده و تصریح شده است: حماسه آزادسازی خرمشهر ریشه در گفتمان ایرانی- اسلامی داشته و با حضور رزمندگان توانست، بر دشمن غلبه کند، مقاومتی که مختص به منطقه جغرافیایی خاصی نبود و به تمام مردم شریف، غیور و شهید پرور ایران تعلق داشت.

در بیانیه حوزه هنری خراسان‌شمالی تاکید شده است: بی‌شک تبیین اندیشه‌های ناب و سرشار از مضامین دینی و معنوی دفاع مقدس با ابزار هنر می‌تواند راه‌گشای تولید آثار فاخر و ارزش مدار در این راستا باشد‌.

این بیانیه می‌افزاید: حماسه آزادسازی خرمشهر در سوم خرداد الهام گرفته از اندیشه‌های بزرگ حضرت امام راحل(ره) است که با ترویج فرهنگ شهادت شور دیگری در میان مردم ایجاد کرده است و حالا این وظیفه ماست که این شجاعت، ایثار و افتخار بزرگ را به نسل سوم انقلاب انتقال دهیم.

در این بیانیه با تاکید بر اینکه انتقال این مفاهیم باید سرلوحه برنامه‌های گرامیداشت سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر قرار گیرد، آورده شده است: رزمندگان اسلام با حماسه آفرینی خود ارزش‌های والای انقلاب اسلامی را با ایمان و صلابت، حفاظت و حراست کردند.

در این بیانیه خاطرنشان شده است: هنرمندان حوزه هنری خراسان‌شمالی بر این باورند که حماسه بزرگ فتح خرمشهر نقطه عطفی در تفسیر و تبیین همدلی، وطن‌خواهی و ترجمانی بر فرهنگ والای ایثار و مقاومت است.

انتهای پیام/و30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول