اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

منتخب مردم کاشان و آران و بیدگل:

فتح خرمشهر ستون فقرات استراتژی صدام را شکست

خبرگزاری فارس: منتخب مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس نهم شورای اسلامی گفت: فتح خرمشهر ستون فقرات استراتژی صدام را در شروع جنگ شکست.

فتح خرمشهر ستون فقرات استراتژی صدام را شکست

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، عباسعلی منصوری صبح امروز در جمع نیروهای مسلح این شهرستان با اشاره به وعده صدام در هنگام ورود به خرمشهر اظهار داشت: بر اساس تکنیک نظامی عدم تحقق اهداف رهبر کشور در روند جنگ بسیار تأثیرگذار است و این فتح خرمشهر بود که موجب تحقق نیافتن استراتژی صدام مبنی بر فتح ایران پس از هفت روز از اشغال خرمشهر گردید.

وی از خرمشهر به‌عنوان نماد مقاومت کشور نام برد و خاطرنشان کرد: علیرغم اقلیت نیروی انسانی و تجهیزات نظامی ایران اسلامی در دوران جنگ تحمیلی عاملی که موجب پیروزی در جنگ شد نقش ولایت فقیه در فرماندهی کل قوا بود.

این فرمانده دوران دفاع مقدس، فرماندهی کل قوا و ولایت فقیه را عناصری تفکیک‌ناپذیر و با هم ممزوج شده توصیف کرد و گفت: اوج فرماندهی ولایت فقیه در دوران دفاع مقدس در عملیات بیت‌المقدس بود.

منصوری یادآور شد: رهبری و فرماندهی ولایت فقیه در دوران دفاع مقدس توانست با وجود کمیت پایین نیروی انسانی جبهه حق اما با دمیدن روح خلاقیت، شجاعت و ایثار در کالبد رزمندگان اسلام بر کیفیت آنها بیفزاید.

وی با غیر قابل درک خواندن عامل اصلی پیروزی در فتح خرمشهر برای محققان و دانشگاهیان نظامی دنیا تصریح کرد: با توجه به وابستگی ایران در دوران جنگ تحمیلی در زمینه اسلحه، دنیا از امکانات ناچیز ایران در برابر دشمنان تا بن دندان مسلح آگاه بود و لذا آنها هم می‌دانند عاملی فراتر از امکانات و نیروهای انسانی موجب پیروزی ملت ایران شده و از این رو آنان به دنبال کشف این نیروی برتر هستند اما فهم حقایقی چون شهادت و اجر اخروی برایشان قابل درک نیست.

رئیس کل سابق آموزش ارتش با اشاره به فرمایش امام راحل درباره آزادی خرمشهر بیان داشت: در حقیقت فرمایش امام راحل به‌عنوان مرد تیزهوش قرن به اذعان کارشناسان سیاسی دنیا، که آزادی خرمشهر را از آن خدا دانستند به این معنا که تمام آحاد ملت و نیروهای بسیج، سپاه و ارتش و جهاد سازندگی که در این پیروزی عظیم نقش داشتند خدایی بوده و چیزی جز رضایت خدا بر ذهن آنها حاکم نبود سخنی حقیقی و حکیمانه است.

به گفته وی حماسه‌آفرینان عملیات بیت‌المقدس دارای یک هدف بودند و خالصانه و با کنترل نفس خود برای جلب رضایت خدا جنگیدند و حماسه آفریدند.

منصوری در ادامه پیشرفت نظام جمهوری اسلامی را در حاکم شدن روحیه اخلاص و ولایتمداری رزمندگان دوران دفاع مقدس بر جامعه دانست و افزود: امروز همان انگیزه‌های الهی در افتخار‌آفرینان عرصه علمی نیز مشاهده می‌شود که همانا پیشرفت نظام جمهوری اسلامی و اهتزاز پرچم آن در دنیا که در حقیقت همان پرچم الهی است می‌باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سبقه ولایتمداری و تشیع در کاشان، از این شهرستان به‌عنوان شهر ولایت نام برد و خاطرنشان کرد: خطه دارالمؤمنین باید در شرایط کنونی نیز در اجرای فرامین رهبری چه در عرصه مبارزه با تهاجمات فرهنگی و چه در تحقق شعار سال‌جاری که حمایت از تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی است پیشتاز باشد.

منصوری در پایان با گرامیداشت یاد شهدای عملیات فتح‌ خرمشهر و همچنین با تجلیل از ایثارگران این عملیات از عدم تقدیر شایسته از ایثارگران دفاع مقدس در کشور انتقاد کرد و متذکر شد: در دنیا هنوز از بازماندگان و سربازان جنگ‌های جهانی تجلیل و تکریم می‌شود اما در کشور ما آنگونه که شایسته و در خور جایگاه و شأن ایثارگران و خانواده شهدا است از آنان حمایت و تکریم نمی‌شود.

انتهای پیام/غ10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول