اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر راه و شهرسازی:

تمام پروژه‌های نیمه‌تمام تا پایان دولت دهم تمام می‌شود

خبرگزاری فارس: وزیر راه و شهرسازی با اشاره به فعالیت‌های در حال انجام راه و شهرسازی در شهر‌های مختلف گفت: با توجه به سیاست‌های جدید دولت، مقرر شده است که تمام پروژه‌های نیمه‌تمام تا پایان دولت دهم اجرا و به بهره‌برداری برسد.

تمام پروژه‌های نیمه‌تمام تا پایان دولت دهم تمام می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، علی نیکزاد امروز در مراسم بازدید از مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی راه و شهرسازی نیمه‌کاره استان قزوین در جمع مسئولان و خبرنگاران این استان اظهار کرد:‌ مهم‌‌ترین تقاضای من از مسئولان استان قزوین تسریع در اجرای پروژه‌هاست زیرا تمام تلاش خود را انجام داده‌ایم تا بتوانیم تا پایان دولت دهم برکات دولت را به مردم نمایش دهیم‌.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد:‌ من از مسئولان استانی تقاضا دارم با برنامه‌ریزی‌های زمان‌بندی شده دولت را برای اجرای این سیاست جدید یاری دهند و به این نحو به حمایت دولت بپردازند.

علی نیکزاد وزیر راه و شهرسازی استان قزوین ظهر امروز در مراسم بازدید از بزرگ‌ترین میدان ورودی استان قزوین، میدان ورودی بویین‌زهرا که با حضور جمعی از مسئولین استان برگزار شد، اظهار کرد:‌ میدان ورودی شهرستان بویین‌زهرا به شکل لوزی و به قطر 435 متر در 325 متر طراحی شده است که می‌تواند گامی مؤثر در راستای روان‌سازی ترافیک این محدوده و جلوگیری از ایجاد گره‌های ترافیکی باشد.

این میدان با پنج باند و چهار رمپ طراحی شده است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان خرداد ماه سال جاری به بهره‌برداری برسد.

موافقت وزیر با تخصیص اعتبار 2 میلیارد تومانی تکمیل بزرگراه

وزیر راه و شهرسازی امروز در بازدید خود از بزرگراه تاکستان زرند با تخصیص اعتبار دو میلیاری موافقت کرد.

علی نیکزاد بیان کرد:‌ با اختصاص دو میلیارد و 375 میلیون تومان اعتبار مورد نیاز برای پایان پروژه این بزرگراه پیش‌بینی می‌کنیم که بزرگراه شامی‌شاپ به خرمدشت یا به عبارتی تاکستان به زرند طی چهار ماه آینده تکمیل و به مرحله بهره‌برداری برسد.

این بزرگراه با طول 16 کیلومتر در حال احداث است که تاکنون بیش از 60 درصد از فعالیت‌های آن به انجام رسیده است.

این بزرگراه با اعتباری بیش از 7 میلیارد و 500 میلیون تومان ساخته می‌شود و تاکنون بیش از 5.5 کیلومتر از این مسیر آسفالت شده، هشت کیلومتر در مرحله پایه و 2.5 کیلومتر نیز در مراحل اولیه کار است و برای ادامه کار بیش از 50 هزار تن آسفالت مورد نیاز است.

بزرگراه تاکستان رزن به زودی به بهره‌بردای می‌رسد

علی نیکزاد امروز در بازدید از بزرگاه تاکستان رزن از بهره‌برداری این پروژه در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این پروژه با 15 کیلومتر طول می‌تواند تأثیر فراوانی در روان‌سازی بار ترافیکی منطقه داشته باشد.

وی ادامه داد:‌ در حال حاضر بیش از شش کیلومتر از این پروژه قابل بهره‌برداری‌ است و 9 کیلومتر باقیمانده آن نیز در حال آماده‌سازی است.

وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد:‌ در حال حاضر بیش از 2 میلیارد و 175 میلیون تومان اعتبار برای اتمام کار نیازمند است که 175 میلیون آن تا پایان هفته و 2 میلیارد باقیمانده آن تا دو ماه آینده تخصیص داده خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی از پروژه‌های مسکن مهر استان بازدید کرد

وزیر راه و شهرسازی امروز در بخش دیگری از مراسم بازدید از پروژه‌های شاخص استان قزوین از پروژه‌های مسکن مهر این استان در شهرک مهرگان تاکستان و بویین‌زهرا بازدید کرد و ادامه داد:‌ در حال حاضر بیش از 85 هزار واحد مسکن مهر شهری و روستایی در استان قزوین احداث شده است که  از این مقدار بیش از 32 هزار واحد در سال گذشته به متقاضیان تحویل داده شد.

نیکزاد افزود:‌ پیش‌بینی ما بر این است که تا پایان سال جاری نیز 32 هزار واحد مسکن مهر به متقاضیان تحویل داده شود.

وی ادامه داد:‌ تمام واحدهای مسکن مهر شهری و روستایی تا پایان دولت دهم به مردم تحویل خواهیم داد.

وزیر راه و شهرسازی این اقدام را گامی مؤثر برای حفظ قیمت زمین و نرخ اجاره‌بها دانست و اذعان کرد:‌ با تحویل هر‌چه سریع‌تر این واحد‌ها و کاهش نیاز در بازار قیمت مسکن و نرخ اجاره‌بها کاهش می‌یابد، با وجود اینکه فلسفه وجودی مسکن مهر نیز منزل‌دار شدن افراد دارای شرایط و پایین آمدن هزینه‌ها برای سایرین بوده است.

انتهای پیام/آ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول