اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان:

صنعت طلای کشور با استانداردهای جهانی فاصله دارد

خبرگزاری فارس: رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان گفت: صنعت طلای کشور هنوز با استانداردهای جهانی فاصله دارد، اما با تلاش‌های صورت گرفته در مسیر رسیدن به این استاندارد هستیم.

صنعت طلای کشور با استانداردهای جهانی فاصله دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، هوشنگ شیشه‌بران ظهر امروز در آیین افتتاحیه ششمین نمایشگاه بین‌المللی فلزات گران‌بها، طلا و جواهر، سنگ‌های قیمتی، ماشین‌آلات و تجهیزات وابسته اصفهان اظهار داشت: امروز اصفهان را می‌توان قلب تپنده صنعت طلای ایران نامید.

وی با اشاره به نام‌گذاری سال جاری به نام تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی ادامه داد: بازار مصرف زیورآلات طلای کشور می‌تواند فرصت بسیار مناسبی برای تولیدکنندگان ما باشد تا با عنایت به فرموده‌های مقام معظم رهبری بر تلاش خود به منظور خودکفایی ملی بیفزاید.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان بیان داشت: با توجه به نام‌گذاری سال جاری تمامی تولیدکنندگان و مسئولان دولتی و غیر دولتی هر کدام وظیفه‌ای برعهده دارند.

وی افزود: صنعت طلا و جواهر کشور توانایی بالایی در زمینه تولید زیورآلات هم‌سان با نمونه‌های خارجی دارد، اما در حال حاضر ابزارآلات مربوط به آن را در دسترس ندارد.

شیشه‌بران از مشکلات صنعت طلای کشور سخن گفت و اضافه کرد: قوانین مربوط به صادرات و واردات به ویژه در زمینه تکنولوژی ابزارآلات و مواد اولیه در راستای حمایت از تولید داخلی نیست که انتظار می‌رود مسئولان امر تدبیری ویژه برای این امر بیندیشند.

وی با اشاره به روند پیشرفت کشور ترکیه در زمینه صنعت طلا تصریح کرد: روند این کشور از تدوین قوانین و سیاست‌های حمایتی آغاز شده و تولیدکنندگان آن کشور نیز موفق شدند که به راحتی به بازارهای خارجی وارد شده و جایگاه مناسبی را برای کشور خود رقم بزنند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان ادامه داد: برگزاری نمایشگاه تخصصی در هر صنعتی فرصتی است تا اینکه تمام فعالان، مشتریان، علاقه‌مندان، دست‌اندرکاران و سیاست‌گذاران گردهم بیایند تا ضمن به نمایش درآوردن توانمندی‌ها و قابلیت‌ها صنعت طلا و جواهر مسائل و مشکلات طرفین نیز شنیده شود.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه طلا و جواهر اصفهان تاکید کرد: سعی شده سال به سال بر کیفیت نمایشگاه‌های طلا و جواهر اصفهان افزوده شود که نویددهنده آینده‌ای روشن‌تر برای صنعت طلا است.

شیشه‌بران افزود: اصفهان توانسته است به عنوان میزبان معتبرترین نمایشگاه طلا، نقره، زیورآلات شناخته و مطرح شود.

وی تصریح کرد: طراحی سایت تخصصی نمایشگاه، بازدید متخصصان امر در روز آخر نمایشگاه، افزایش قابل توجه غرفه‌های طلا و جواهر نمایشگاه، حضور پررنگ‌تر برندهای معتبر ایرانی و خارجی ، تعامل بیشتر اتحادیه و خوشه طلای اصفهان و شرکت نمایشگاه‌ها از اقدامات انجام شده نمایشگاه سال جاری نسبت به سال‌های گذشته است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان با اشاره به نقش ارزشمند ماشین‌سازان و ابزارفروشان در برگزاری این نمایشگاه گفت: اهمیت جایگاه تکنولوژی در صنعت طلاسازی کشور روز به ‌روز در حال افزایش است.

انتهای پیام/صا10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول