اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بازرگانی آذربایجان شرقی اعلام کرد:

احداث نخستین شهرک صنفی تولید طلا و جواهر

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بازرگانی آذربایجان شرقی با بیان اینکه عرضـه طلای خارجـی ممنـوع است، گفت: به زودی نخستین شهرک صنفی تولید طلا و جواهر نیز در آذربایجان‌شرقی احداث می‌شود.

احداث نخستین شهرک صنفی تولید طلا و جواهر
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان بازرگانی آذربایجان شرقی، صادق نجفی در نشست کمیته پیشگیری و ساماندهی اقتصادی کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز این استان اظهار داشت: این اقدام به منظور حمایت از تولیدات داخلی در زمینه طلا و جواهر صورت می‌گیرد.

صنف طلافروشان تا پایان سال فرصت دارند
وی با اعلام اینکه به منظور یک دست کردن بازار طلا و جواهر برای عرضه تولیدات داخلی به صنف طلا فروشان تا پایان سال 90 به منظور عرضه و یا عودت دادن طلاهای خارجی موجود در مغازه‌ها فرصت داده شده است، گفت: تبریز به‌عنوان یکی از کانون‌های بزرگ تولید طلا در کشور است و طلای تولید شده در این استان به مراتب از نظر کیفیت و صحت در عیار طلا دارای مرغوبیت بیشتری است.
نجفی با بیان اینکه بازار طلا به‌عنوان یک بازار سرمایه‌ای محسوب می‌شود و نوسانات موجود در آن نشأت گرفته از بحران‌های مالی جهانی، سیاست‌های بانک مرکزی، نوسانات ارزش پول ملی است، افزود: تولید طلا و جواهر  به عنوان یکی از مزیت‌های اقتصادی در آذربایجان‌شرقی مطرح است و شایسته بازار تبریز نیست که با وجود قدمت تاریخی در زمینه تولید این کالای با ارزش بیش از 70 درصد ویترین‌ها این استان شاهد حضور طلای خارجی باشد.
رئیس سازمان بازرگانی آذربایجان شرقی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به جای خالی برند در تولیدات استان گفت: با اقدامات صورت گرفته در زمینه حمایت از تولیدات داخلی واحدهای فعال در این زمینه به منظور ایجاد برندهای معتبر اقدام خواهند کرد و در این راستا به زودی نخستین شهرک صنفی تولید طلا و جواهر نیز در آذربایجان‌شرقی احداث می‌شود.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول