اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب ‏رئیس انجمن آموزشی طلا و جواهر:

ایران فاقد شهر طلا و جواهر مجهز است

خبرگزاری فارس: نایب‏ رئیس انجمن آموزشی طلا و جواهر ایران گفت: متاسفانه کشور ایران با 7 هزار سال پیشینه تاریخی در صنعت طلا و جواهر هنوز فاقد یک شهرک صنعتی مجهز و تخصصی در این زمینه است.

ایران فاقد شهر طلا و جواهر مجهز است
حمید علی‏مردانی در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: کشورهای تازه به دوران رسیده‏ای همچون تایلند و ترکیه با کمتر از 25 سال سابقه در صنعت طلا و جواهر، از شهرک‏های صنعتی کاملا تخصصی و مجهز بهره‏مند شده‏اند.
وی از ورود فناوری نانو در صنعت طلا و جواهر خبر داد و افزود: در حال حاضر کشوری مانند ایتالیا با استفاده از فناوری‏های نانوتکنولوژی فاصله بین اتمی طلا را افزایش داده و محصولاتی با وزن پایین‏تر و صرفه اقتصادی بیشتر تولید می‏کند.
علی‏مردانی، سرمایه‏گذاری در مبحث صنعت طلا و جواهر را سودمند ارزیابی کرد و گفت: کشور ما به لحاظ منابع انسانی ماهر و تکنولوژی روز دنیا فاصله چندانی با بزرگان این صنعت ندارد.
وی یادآور شد: ایران با برنامه‏ریزی مدون، مدیریت قوی و حمایت‏های دولتمردان می‏تواند با اشتغال‏زایی در این صنعت علاوه بر کارآفرینی، آبی روان بر چرخه آسیاب اقتصاد ملی نیز محسوب شود.
نایب‏ رئیس انجمن آموزشی طلا و جواهر ایران با اشاره به ظرایف فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص نام‏گذاری امسال به عنوان سال جهاد اقتصادی خاطر نشان کرد: باید قدر مسئولانی که در این راستا گام برمی‏دارند، را دانست؛ چرا که آنها به خوبی پیام جهاد اقتصادی مقام معظم رهبری را لبیک گفتند و گامی بزرگ در راستای اشتغال‏زایی و کارآفرینی در شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه برداشته شده است.
انتهای پیام/غ20/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول