اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب ‏رئیس انجمن آموزشی طلا و جواهر ایران مطرح کرد

صنعت طلا و جواهر بدون دانش‏گرایی نابود می‏شود / سهم ناچیز ایران از گردش اقتصاد جهانی

خبرگزاری فارس: نایب‏ رئیس انجمن آموزشی طلا و جواهر ایران با اشاره به سهم ناچیز کشورمان در گردش اقتصادی صنعت طلا و جواهر، دوری از دانش‏محوری را عامل نابودی این صنعت خواند.

صنعت طلا و جواهر بدون دانش‏گرایی نابود می‏شود / سهم ناچیز ایران از گردش اقتصاد جهانی
حمید علی‏مردانی در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: نباید با سهل‏انگاری و کم‏توجهی به بخش آموزش، اجازه دهیم امور صنعتی این هنر باستانی ایرانیان دچار عقب‏‏ماندگی شود.
وی ادامه داد: فقدان دانش کافی و همچنین استفاده از روش‏های سنتی در بنگاه‏های کوچک فعال، ضمن کاهش توان رقابتی تولیدکنندگان داخلی موجبات تبدیل شدن ایران به یک بازار هدف مناسب برای تولیدکنندگان خارجی را نیز فراهم می‏آورد.
علی‏مردانی با اشاره به تغییر دیدگاه مسئولان کشوری نسبت به این صنعت خاطر نشان کرد: خوشبختانه امروز با حضور مسئولانی مانند نماینده مردم شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی و دیگر مدیران کشوری شاهد تغییر دیدگاه نسبت به رشته و صنعت طلا و جواهر هستیم.
نایب‏ رئیس انجمن آموزشی طلا و جواهر ایران با اشاره به تاریخ غنی و بیش از 7 هزار ساله ایران در صنعت طلا و جواهر اضافه کرد: صنعت طلا و جواهر از دیرباز تاکنون ریشه در تاریخ این مرزوبوم اسلامی دوانده است.
 
* ایران، پدر صنعت طلا و جواهر جهان
وی ادامه داد: می‏توان به جرات ایران را پدر صنعت طلا و جواهر جهان نامید و درخشش آثار سیمین و زرین این مرزوبوم که امروزه زینت‏بخش بزرگ‏ترین موزه‏های جهان است، گواهی روشن بر این مدعاست.
علی‏مردانی، ریخته‏گری فلزات از جمله طلا برای نخستین بار در جهان و همچنین ضرب نخستین سکه طلا با نام "داریک" در زمان داریوش هخامنشی را تنها گوشه‏ای از تالار افتخارات بی‏شمار صنعتگران هنرمند کشورمان در این عرصه هنری و صنعتی خواند.
نایب‏ رئیس انجمن آموزشی طلا و جواهر ایران ادامه داد: کشوری مانند ترکیه که تا دو دهه گذشته، خرید اجناس بی‏کیفیت و نامرغوب ایرانی و فروش آن به مشتریان ترک را از افتخارات خود می‏دانست؛ امروز با استفاده از برنامه‏ریزی، مدیریت، دانش‏اندوزی، بازاریابی مناسب و البته حمایت‏های دولتی قادر است در کمتر از 20 سال، جایگاهی ویژه‏ در بازارهای جهان برای خود باز کند.
وی اضافه کرد: با اندکی تفکر می‏توان دریافت که اگر کشورهایی مانند ترکیه، تایلند، چین و ... که در صنعت طلا و جواهر موفق شده‏اند، در 20 سال یا کمتر از نقطه صفر به 100 برسند، یقینا کشور ایران با توجه به پیشینه درخشان، وجود صنعتگران ماهر فعلی و همچنین پرورش نیروی انسانی کاردان بر اساس استانداردهای جهانی، صرفا با کمی نگاه کارشناسی و حمایت مسئولان و متولیان امر قابلیت رسیدن به جایگاه ویژه‏ای در کنار بزرگان این صنعت را نیز دارد.
انتهای پیام/آ20/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول