اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در صورت حمایت دولت

ارزش افزوده صنعت طلا و جواهر بی‏نظیر است/ درآمدزایی پابه‌پای نفت

خبرگزاری فارس: نایب ‏رئیس انجمن آموزشی طلا و جواهر گفت: در صورت حمایت مسئولان و دولت‏مردان از صنعت طلا و جواهر ارزش افزوده این عرصه با هیچ صنعت دیگری قابل قیاس نیست.

ارزش افزوده صنعت طلا و جواهر بی‏نظیر است/ درآمدزایی پابه‌پای نفت
حمید علی‏مردانی در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه یکی از معدود مقاماتی بوده که به ارزش اقتصادی این صنعت پی برده و گام‏های مثبتی نیز در این راستا برداشته است.
وی ادامه داد: اگر چنین نگاهی در بین دولت‏مردان و سیاستمداران کشور همه‏گیر شود، دور از انتظار نخواهد بود که صنعت طلا و جواهر بتواند پابه‌پای صنعت نفت پیش رفته و چرخه اقتصادی کشور را با سرعتی باور نکردنی به گردش درآورد.
علی‏مردانی، ایران را بستری مناسب برای اکتشاف معادن سنگ‏های قیمتی دانست و افزود: کشور پربرکت ایران دنیای معادن طبیعی از جمله سنگ‏های قیمتی است.
 
* اغلب معادن سنگ کشور ناشناخته‏اند
رئیس انجمن گوهرنشانان طلا و جواهر کشور ادامه داد: این مهم در شرایطی محقق شده که هنوز هیچگونه تحقیقات کارشناسانه و اساسی در سطح کشور صورت نگرفته است.
وی افزود: متاسفانه به دلیل فقدان نگاه دانش‏بنیان و نبود سرمایه‏گذاری نه‌چندان گسترده به لحاظ عدم آشنایی با این صنعت، اغلب معادن کشور هنوز ناشناخته یا منفعل باقی مانده‏اند.
علی‏مردانی اضافه کرد: معدن گارنت کرمان در ردیف بهترین و با کیفیت‏ترین گارنت‏های سبز جهان قرار دارد؛ اما متاسفانه کمتر از محصولات تولیدی این مرکز در بازار کار دیده می‏شود.
نایب ‏رئیس انجمن آموزشی طلا و جواهر کشور تصریح کرد: در صورت ایجاد شرایط مناسب و تراشی ماهرانه به سنگ‏های قیمتی می‏توان ارزش افزوده‏ای چندین برابری را برای آنها در بازارهای ملی و جهانی تصور کرد.
وی افزود: یک صنعتگر دانش‏آموخته در زمینه تراش و شناخت سنگ‏های قیمتی می‏تواند با خرید تکه‏ای از راف (کلوخ) یک سنگ گران‏بها و تراش قطعات و عرضه آن به بازار، ارزش افزوده بسیار بالایی را نصیب خود کند.
علی‏مردانی ادامه داد: فردی که قصد فعالیت و اشتغال در یکی از حرفه‏های طلا و جواهر به عنوان مثال گوهرتراشی را داشته باشد، در مدت کوتاهی آموزش‏های لازم را کسب می‏کند.
رئیس انجمن گوهرنشانان طلا و جواهر کشور اضافه کرد: این فرد برای تهیه تجهیزات مورد نیاز ملزم به پرداخت هزینه گزافی نیست.
وی افزود: نکته حائز اهمیت برای انجام امور تراش سنگ، عدم نیاز به فضاهای بزرگ کارگاهی است؛ چرا که صنعتگر این رشته می‏تواند کارگاه کوچک خود را در گوشه‏ای از اتاق محل زندگی خود نیز راه‏اندازی کند.
علی‏مردانی افزود: از جمله معادن سنگ‏های قیمتی موجود در ایران که تاکنون کشف و به ثبت رسیده‏ می‏توان به گارنت، فیروزه، جاسبر، عقیق، کوآرتز و ... اشاره کرد.
انتهای پیام/ی10/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول