اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده دماوند در مجلس خبر داد:

تبدیل رودهن به منطقه ویژه اقتصادی طلا و جواهر

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی از تبدیل رودهن به منطقه ویژه اقتصادی طلا و جواهر کشور در آینده‏ای نزدیک خبر داد.

تبدیل رودهن به منطقه ویژه اقتصادی طلا و جواهر
به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، شاهرخ رامین عصر امروز در آیین گشایش نخستین جلسه از دوره‏های آموزشی ساخت طلا، جواهر و سنگ‏های زینتی در شهر طلا و جواهر رودهن که با حضور عضو هیئت رئیسه اتحادیه تولیدی توزیعی طلا، جواهر و نقره کشور، کارشناسان حوزه صنعت جواهرسازی و جمعی دیگر از مسئولان محلی برگزار شد، اظهار داشت: این مهم در کنار تبدیل رودهن به منطقه ویژه گردشگری محقق می‏شود.
وی با اشاره به مزایای تبدیل رودهن به منطقه ویژه اقتصادی خاطرنشان کرد: از مهم‏ترین مزایای تبدیل رودهن به منطقه ویژه اقتصادی روانه شدن شمش‏های طلا به این خطه و تبدیل آن به انواع زیورآلات قابل عرضه در بازارهای ملی و جهانی است.
رامین ادامه داد: از دیگر مزایای تبدیل رودهن به منطقه ویژه اقتصادی می‏توان به معافیت مراکز صنعتی و تجاری از پرداخت مالیات اشاره کرد که بدین ترتیب بستر و زمینه‏های مساعدی برای توسعه نه تنها رودهن، بلکه تمام نقاط مختلف شمال شرق استان تهران فراهم خواهد آمد.
نماینده مردم شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیامدهای فرهنگی این رویداد مهم خاطرنشان کرد: از مواهب فرهنگی این رویداد مهم همین بس که تولیدات صنعتگران فرهنگی‏ترین شهرستان استان تهران به دیگر ملل صادر می‏شود تا سند و مویدی بر تمدن غنی این مرز و بوم اسلامی باشد.
وی با قدردانی از اعضای صنف طلا و جواهر کشور خاطرنشان کرد: تلاش و پیگیری‏های شبانه‏روزی اعضای صنف طلا و جواهر کشور که روزگاری در کنار منطقه کوهستانی رودهن به همت و اراده مردم این منطقه ایمان آوردند، ستودنی و قابل تقدیر است.
رامین شهر طلا و جواهر را راهی برای توسعه اشتغال دانست و افزود: شهر طلا و جواهر با قابلیت‏های متعدد خود بستری مناسب برای توسعه اشتغال‏زایی در منطقه خواهد بود.
نماینده مردم شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این بستر به قدری گسترده و بزرگ است که نه تنها در رودهن، دماوند و فیروزکوه بلکه در محدوده شمال شرق استان تهران و پایتخت نیز می‏تواند پاسخگوی بخشی از نیاز به مراکز اشتغال‏زایی باشد.
وی افزود: در سایه این اقدام می‏توان زندگی با عفاف و کفاف مناسبی را برای مردم شریف، ولایی و انقلابی منطقه فراهم آورد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول