اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به زودی

شهرک طلا و جواهر اصفهان ساخته می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان گفت: پس از برطرف شدن موانع قانونی، به زودی شهرک طلا و جواهر اصفهان ساخته می‌شود.

شهرک طلا و جواهر اصفهان ساخته می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، پس از سپری شدن روزهای پی‌در‌پی و بی‌سر و سامان بازار سکه و طلای کشور از جمله اصفهان چند روزی است که باز بازار طلا رونق خاصی پیدا کرده و به صورت تقریبی استقبال از سوی مردم برای خرید طلا بیشتر شده است.

برخی از کارشناسان عوامل متعددی را در زمینه قیمت طلا و سکه از جمله عرضه سکه‌های ثبت‌نامی از سوی بانک مرکزی عنوان کرده‌اند.

قیمت طلا و سکه در بازار اصفهان امروز به این صورت است: قیمت یک گرم طلای 18 عیار 67 هزار و 900 تومان، هر عدد سکه طرح قدیم 670 هزار و 100 تومان، هر عدد سکه طرح جدید 660 هزار و 800 تومان، نیم سکه 338 هزار تومان، هر عدد ربع سکه 182 هزار و 500 تومان و هر عدد سکه یک گرمی 107 هزار و 500 تومان به فروش می‌رسد.

با توجه به چگونگی وضعیت طلا و سکه در بازار اصفهان خبرنگار این رسانه گفت‌وگویی با رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان انجام داده است.

هوشنگ شیشه‌بران نوسانات قیمت طلا،  ارز و سکه نشأت گرفته از وابستگی زیاد نسبت به یکدیگر عنوان کرد و اظهار داشت: قیمت طلا در داخل کشور تحت تأثیر سه پارامتر اصلی جهانی، ارز و شرایط عرضه و تقاضا است.

وی افزود: قیمت جهانی طلا که در بورس‌های بزرگ جهان و بر اساس شرایط کلان جهانی تعیین می‌شود تغییر آن در اختیار هیچ کشوری نیست و همانند قیمت نفت تحت تأثیر عوامل مختلفی تغییر می‌کند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان از پارامتر دیگر قیمت طلا سخن گفت و اضافه کرد: قیمت ارز در واقع در زمان تبدیل قیمت طلا از دلار به صورت ریال خود را نشان می‌دهد و قیمت جهانی طلا نیز بر اساس دلار است و زمانی که قرار است در داخل کشور قیمت‌گذاری شود متناسب با قیمت دلار به ریال تبدیل می‌شود.

وی اظهار داشت: ارزش دلار در گرو سیاست‌های دولتی و شرایط متعدد دیگر است.

شیشه‌بران به شرایط عرضه و تقاضا در زمینه قیمت طلا اشاره کرد و گفت: شرایط عرضه و تقاضا در هر کشوری وجود داشته و در برخی مقاطع سال نیز تقاضا بیشتر از عرضه است که امکان دارد قیمت داخلی تا حدودی کمی بیشتر از قیمت جهانی شود که عکس این جریان در شرایط رکود بازار نیز اتفاق می‌افتد.

وی با اشاره به بازار سکه بیان داشت: قیمت سکه نیز متأثر از قیمت جهانی، نرخ ارز و شرایط عرضه و تقاضا است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان تاکید کرد: تأثیر عرضه و تقاضا در داخل کشور در طول یک سال اخیر بسیار بیشتر از دو عامل دیگر بوده به همین علت میزان نوسانات آن بیشتر و نامتعارف بوده است.

*کاهش قیمت سکه با ورود دولت به بازار سکه

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار این رسانه مبنی بر اینکه جو روانی موجود بر جامعه در زمینه خرید یا عدم خرید طلا و سکه به دلیل نامعلوم بودن قیمت آن اظهار داشت: جو روانی مورد نظر طی ماه‌های اخیر به دلایل مختلفی به وجود آمده که بیشتر بر روی خرید و فروش سکه متمرکز شده است.

شیشه‌بران وی ادامه داد: مهم‌ترین دلیلی که بر روی سکه متمرکز شده نوسانات بسیار زیاد قیمت سکه در طی این مدت بوده است.

وی تصریح کرد: قیمت سکه در برهه‌ای از زمان به صورت غیرطبیعی رشد پیدا کرد و موجب جلب توجه اغلب مردم به سمت آن و گرایش مصرف‌کنندگان و سرمایه‌گذاران به خرید سکه شده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان اضافه کرد: رشد فزاینده سکه مدت طولانی ادامه پیدا کرد اما با ورود دولت از یک طرف و کاهش قیمت دلار از طرف دیگر قیمت سکه روند نزولی به خود گرفت و تاکنون نیز ادامه دارد.

وی بیان داشت: قیمت حال حاضر سکه در واقع قیمت واقعی و خالی از هرگونه حبابی است و چنین نیز باید باشد اما به هر حال هیچ‌گونه پیش‌بینی نه تنها در مورد سکه بلکه در زمینه قیمت طلا نیز نمی‌توان به مردم ارائه کرد چرا که همان‌گونه که گفته شد عوامل متعددی در تعیین قیمت آن نقش دارند.

شیشه‌‌بران با اشاره به چگونگی روند شهرک طلا و جواهر گفت: زمین مورد نظر برای ساخت شهرک طلا و جواهر پس از برطرف شدن موانع قانونی در حال حاضر آماده واگذاری و آغاز مراحل ساخت است.

وی ادامه داد: در حال حاضر مرحله تنظیم و امضای توافقنامه میان اتحادیه و مالک زمین در جریان است که در صورت انجام به اطلاع همگان می‌رسد.

انتهای پیام/خ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول