اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط کمیته امداد زنجان صورت گرفت

جذب 90 درصدی اعتبارات در بخش مشاغل خانگی

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان گفت: سال گذشته 90 درصد اعتبارات در بخش مشاغل خانگی توسط کمیته امداد استان زنجان جذب شده است.

جذب 90 درصدی اعتبارات در بخش مشاغل خانگی

منصور عبادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: رویکرد جدید کمیته امداد ایجاد اشتغال مولد و پایدار و توانمند سازی خانواده‌های زیر پوشش است.

وی خاطر نشان کرد: شناسایی و توسعه ظرفیت‌های کسب و کار خانگی برای توسعه فرصت‌های شغلی، ایجاد توازن بین مسئولیت خانوادگی و اشتغال اعضای خانوار، کاهش هزینه‌های تولید و خدمات برای حضور فعال و مستمر در بازار رقابت، افزایش بهره‌وری سرمایه و صرفه‌جویی در هزینه‌‌های جانبی اشتغال و افزایش درآمد خانواده، ارتقا مدیریت کسب و کار خانگی از طریق پیوند با بنگاه‌های بالا دستی و با تشکل‌های خوشه‌ای، اتحادیه‌ها، تعاونی‌ها و صنوف و همچنین تسهیل مقررات مربوط به مشاغل خانگی از جمله اهدافی است که در راستای ایجاد مشاغل خانگی دنبال می‌شود.

سرپرست معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان در ادامه با اشاره به اینکه پنج دستگاه اجرایی شامل صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، فنی و حرفه‌ای، فرهنگ و ارشاد اسلامی با هماهنگی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اقدام به صدور مجوز مشاغل خانگی کرده‌اند، اضافه کرد: در سطح کشور بیش از 300 رشته شغلی مشمول قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی می‌شوند.

وی همچنین با اشاره به نظارت‌های کمیته امداد بر طرح‌های ایجاد شده اضافه کرد: نظارت بر اجرای طرح‌ها در سه بازه زمانی قبل از اجرای طرح، حین اجرای طرح و پس از اجرای طرح صورت می‌گیرد.

عبادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه سال گذشته اعتبار ابلاغی به کمیته امداد در بخش مشاغل خانگی 105 میلیارد و 750 میلیون ریال بود، اضافه کرد: این اعتبار معادل 50 درصد از اعتبارات اختصاص یافته به استان در این بخش بود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته پس از طی مراحل قانونی 3 هزار پرونده بر اساس سهم شهرستان و بانک‌های عامل به دبیرخانه اشتغال تحویل شد، افزود: از این تعداد 2 هزار و 300 نفر موفق به اخذ تسهیلات شدند که در همین راستا بیش از 90 درصد اعتبار ابلاغی در این بخش جذب شد.

سرپرست معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان در ادامه با اشاره به مصوبه شورای عالی اشتغال و اعلام بانک مرکزی که بر این اساس مانده اعتبارات سال 90 در سال جاری قابل پرداخت است، افزود: با توجه به این موضوع اقدامات لازم در زمینه معرفی طرح ها به دبیرخانه کار گروه اشتغال صورت گرفته و امید است تا پایان خرداد ماه مانده اعتبارات از محل مشاغل خانگی جذب شود.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول