اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد مازندران خبر داد

دستیابی 5 هزار مددجوی کمیته امداد مازندران به مدارج عالی

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد استان مازندران گفت: یکی از افتخارات کمیته امداد استان مازندران، تحویل 5 هزار مددجوی متخصص با مدارج بالای تحصیلی به جامعه است.

دستیابی 5 هزار مددجوی کمیته امداد مازندران به مدارج عالی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، ابراهیم باغبانی صبح امروز در جشن گلریزان کمیته امداد بهشهر که با هدف کمک به ساخت واحدهای مسکونی مددجویان زیر پوشش این نهاد برگزار شد به بیان خلاصه‌ای از اهداف و عملکردهای کمیته امداد استان پرداخت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود 60 هزار خانواده و بیش از 120 هزار نفر به صورت مستقیم در سیستم حمایتی کمیته امداد مازندران هستند، تصریح کرد: مهم‌ترین هدف و رویکرد نهاد مقدس کمیته امداد، توانمندسازی خانواده‌ها و تبدیل مددجو به نیروی کارآفرین است.

مدیرکل کمیته امداد مازندران با اشاره به حمایت حدود 12 هزار دانش‌آموز و 3 هزار دانشجو در کمیته امداد استان، خاطرنشان کرد: حداقل 5 هزار فارغ‌التحصیل در مقاطع عالی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا داریم که هم‌اکنون به‌عنوان رئیس اداره، مدیر شرکت، متخصص، کارآفرین و استاد دانشگاه مایه افتخار جامعه هستند.

باغبانی افزود: خانواده‌هایی که حتی فکر نمی‌کردند فرزندان آنها مراحل اولیه تحصیل را بگذرانند با کمک و حمایت کمیته امداد به مدارج عالی اشتغال و تحصیل رسیدند.

وی با بیان اینکه تاکنون 30 هزار طرح خوداشتغالی در مازندران انجام شد، درباره طرح‌های خوداشتغالی این نهاد در دو سال گذشته بیان داشت: در سال 89، 2 هزار و 650 طرح اجرا شد که این رقم در سال 90 به 11 هزار و 800 طرح خوداشتغالی افزایش یافت، البته برخی طرح‌ها که تعداد آن‌ها بسیار اندک است موفق نبودند.

باغبانی در بخش دیگری از سخنان خود گریزی به بخش مسکن مددجویان زد و گفت: تنها در یک شهرستان استان بیش از 500 خانواده زیر پوشش کمیته امداد، فاقد مسکن هستند و در این بخش نیاز به کمک مددجویان داریم به‌طوری که در سال گذشته یک میلیارد تومان توسط انبوه‌سازان به بخش مسکن محرومان کمیته امداد اهدا شد.

وی در پایان اذعان داشت: در سال گذشته مجموع مشارکت‌های مردمی کمیته امداد 37 میلیارد تومان بود در حالیکه میزان هزینه‌های این نهاد حدود 100 میلیارد تومان برآورد شد.

انتهای پیام/ن20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول