اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در خراسان‌شمالی

19 هزار زن سرپرست خانوار زیرپوشش کمیته امداد هستند

خبرگزاری فارس: معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌شمالی از بهره‌مندی 18 هزار و 876 زن سرپرست خانوار استان از خدمات حمایتی این نهاد خبر داد.

19 هزار زن سرپرست خانوار زیرپوشش کمیته امداد هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌شمالی، محمد بلوچی با بیان اینکه 32 هزار خانوار در استان با جمعیت 71 هزار نفر زیرپوشش این نهاد هستند، گفت: از مجموع خانواده‌های زیرپوشش امداد 18 هزار و 876 خانوار را زن سرپرست خانوار تشکیل می‌دهد.

وی افزود: خدماتی همچون فرهنگی، آموزشی، شغلی، مشاوره و راهنمایی در زمینه‌های مختلف، درمان، جهیزیه و خدمات مسکن به زنان زیرپوشش این نهاد ارائه می‌شود.

بلوچی تصریح کرد: البته افرادی می‌توانند زیرپوشش این نهاد قرار گیرند که همسر آن‌ها فوت کرده و یا بنا به دلایلی و با توجه به تشخیص امداد از کار افتاده  محسوب شوند، در این صورت خدمات مذکور به آنان ارائه می‌شود.

وی اظهار داشت: برخی از زنان متارکه‌ای، طلاقی، زندانی غیرعمد و همسر سربازان نیز با توجه به صلاح‌دید این نهاد و بر اساس قوانین و ضوابط امداد از خدمات این نهاد برخوردار می‌شوند.  

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌شمالی افزود: کمیته امداد با ارائه تسهیلات اشتغال از محل صندوق اشتغال امداد و از محل معرفی به بانک‌ها به توانمندسازی و خودکفایی این مددجویان توجه ویژه دارد.

وی اظهار داشت: هم اکنون نیز بیش از 11 هزار طرح اشتغال توسط مددجویان کمیته امداد فعال است که 40 درصد از این طرح‌ها توسط زنان و مابقی نیز به صورت غیرمستقیم با مشارکت همسران آنان اجرا می‌شود.

بلوچی خاطرنشان کرد: این نهاد همچنین در راستای حسن و پیشرفت اشتغال و هدایت آنان به سمت زندگی مطلوب، اقدام به برگزاری دوره‌های مهارت‌آموزی و استفاده از کارشناسان مجرب بر کنترل، نظارت و پشتیبانی طرح‌ها کرده است.

وی افزود: طی سال گذشته نیز به هزار و 338 نوعروس با سرانه هر نفر 10 میلیون ریال جهیزیه اهدا شده است.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌شمالی خاطرنشان کرد: علاوه بر ارائه خدمات به زنان زیرپوشش، به خانواده‌های بد سرپرست نیازمند که زیرپوشش هیچ‌گونه نهادی نیستند به صورت موردی کمک می‌شود.

انتهای پیام/و30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول