اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون کمیته امداد:

60 درصد زنان خانه‌دار کشور زیر پوشش کمیته امداد هستند

خبرگزاری فارس: معاون مدیرکل امور حمایت‌های کمیته امداد امام خمینی با اشاره به حمایت کمیته امداد از 60 درصد زنان خانه‌دار کشور، گفت: بیش از یک میلیون و 50 هزار زن سرپرست خانوار از حمایت کمیته امداد بهره‌مند هستند.

60 درصد زنان خانه‌دار کشور زیر پوشش کمیته امداد هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، آذر اسماعیلی در حاشیه مراسمی که ظهر امروز در سالن اجتماعات کمیته امداد امام خمینی قزوین با حضور جمعی از زنان سرپرست خانوار قزوینی برگزار شد، به خبرنگار فارس گفت: یکی از مهم‌ترین وظایفی که در واحد امور حمایت‌ها بر عهده داریم، توانمندسازی زنان سرپرست خانوار است به نحوی که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، کلاس‌های توان‌بخشی و آموزش‌های این‌چنینی استعداد خانواده‌ها شناسایی و حمایت می‌شود.

زنان سرپرست خانوار به سلامت روان احتیاج دارند

اسماعیلی اظهار کرد:‌ زمانی که یک خانم در اوج جوانی و بدون اینکه آمادگی قبلی داشته باشد همسر خود و پایه خانواده را از دست می‌دهد، بی‌شک توان و آمادگی این را ندارد که بتواند در نقش مادر و پدری برای فرزندان خود ظاهر شود و از طرفی مشکلات ناشی از فقدان همسر این زن را در شرایط نامطلوبی قرار می‌دهد.

وی ادامه داد:‌ یکی از مهم‌ترین نکاتی که در این خصوص برای ما حائز اهمیت است، این است که در این شرایط نباید این زن را تنها گذاشت و باید بدانیم که این خانم چه از نظر مالی و چه از نظر عاطفی و معنوی احتیاج به حمایت دارد و کمیته امداد نیز تلاش می‌کند تا هر نوع حمایتی را از این نوع افراد داشته باشد.

معاون مدیرکل امور حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد با بیان اهمیت نقش مادر در این نوع خانواده‌ها و از طرفی مسئولیت‌های مضاعف این مادر نسبت به مادران دیگر اذعان کرد:‌ در این موارد نگرانی‌های مادر بیشتر از سایر مادران به چشم می‌خورد، به طوری که این مادران نگران تربیت فرزندانی هستند که یک مادر را به عنوان پدر و عنصر اصلی خانواده دارد، لذا احتیاج به فراهم آوردن فضایی برای سلامت روح و روان این افراد در اولویت‌های برنامه‌ها قرار دارد.

زنان سرپرست خانوار با کمک کمیته امداد خودکفا می‌شوند

اسماعیلی ادامه داد:‌ سیاست کمیته امداد امام خمینی (ره) از ابتدا یاری رساندن به اینگونه خانواده‌ها بوده است ولی نه به صورت حمایت‌های 100 درصد مالی بلکه به صورت یاری رساندن برای رسیدن به خودکفایی.

وی بیان کرد:‌ در این طرح کمیته امداد امام خمینی با شناسایی استعدادهای افراد برای استفاده بهینه از این استعدادها و توانمندی‌ها گام برمی‌دارد و این افراد را با تسهیلات متعدد، حمایت و یاری می‌کند.

پرداخت تسهیلات خودکفایی به زنان سرپرست خانوار

معاون مدیرکل امور حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی (ره) در بخش دیگری از این گفت‌وگو خاطر نشان کرد:‌ هر ساله شاهد تعداد زیادی از زنان سرپرست خانوار هستیم که با تسهیلات و حمایت‌های انجام شده به خودکفایی می‌رسند و می‌توانند هزینه‌های زندگی خودشان را تأمین کنند که این نکته نیز در خصوص افزایش اعتماد به نفس و کرامت نفس این افراد تأثیر به سزایی دارد.

بیمه زنان خانه‌دار گامی برای حمایت از آنها

اسماعیلی بیمه زنان سرپرست خانوار را یکی از دیگر طرح‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) برای حمایت از این بانوان دانست و گفت:‌ در این طرح زنان سرپرست خانوار می‌توانند از خدمات بیمه تأمین اجتماعی استفاده کنند.

وی اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی تمام تلاش خود را می‌کند تا بتوان بانوانی با توانمندی بالا، شرایط روحی مناسب و فرزندانی نمونه داشته باشیم.

زنان، می‌توانند

معاون مدیرکل امور حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود:‌ زنان سرپرست خانوار باید به این باور برسند که یک زن می‌تواند.

اسماعیلی با اشاره به اینکه امروزه شاهد زنانی هستیم که در بدترین و سخت‌ترین شرایط، بهترین فرزندان را تحویل جامعه داده‌اند، گفت:‌ باید بتوانیم یک الگوسازی مناسب از این بانوان داشته باشیم که واقعا با مشقت فراوان به جایی رسیده‌اند.

وی توضیح داد:‌ طبیعتا زندگی در این شرایط و در فقدان همسر برای یک خانم به تنهایی مشکل است اما تلاش می‌کنیم تا اینگونه بانوان خود را تنها احساس نکنند و به عنوان یک حامی چه از نظر روحی و چه از نظر مالی همواره این افراد را در کنار خود داشته باشیم.

انتهای پیام/ع10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول