اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول فرهنگی اوقاف استان البرز اعلام کرد

تولید 8 مستند فرهنگی با رویکرد وقف در البرز

خبرگزاری فارس: مسئول فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان البرز از تولید 8 مستند فرهنگی با رویکرد وقف طی روزهای آینده در این استان خبر داد.

تولید 8 مستند فرهنگی با رویکرد وقف در البرز

جلیل مسگری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: فرهنگ وقف یکی از تعالیم و دستورهای مهم دین مبین اسلام است که در صورت توجه و عمل به آن، بسیاری از مشکلات جوامع اسلامی به ویژه در حوزه اقتصادی برطرف می‌شود.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر عمل به این فرهنگ موجب وحدت و همیاری مسلمانان شده و هر مسلمانی خود را موظف به مشارکت در رفع مشکلات و نیازهای برادران و خواهران دینی خود می‌داند.

این مسئول با تاکید بر ضرورت بهره‌گیری از ابزارهای فرهنگی در توسعه فرهنگ وقف در جامعه اظهار داشت: به همین دلیل در استان البرز برنامه‌های ویژه‌ای در این حوزه داریم که خوشبختانه دستاوردهای مثبتی نیز حاصل شده است.

مسگری با بیان اینکه در سال 90 از سوی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان البرز 4 مستند فرهنگی تولید شده است، گفت: دو مستند تولید شده مربوط به امامزادگان محمد(ع) و طاهر(ع) بود که پخش آن از صدا و سیما تاثیر بسیاری در جامعه داشت.

وی افزود: همچنین در این سال یک مستند ارزشمند از فعالیت‌های مرکز تربیتی ایتام فدک تولید و از سوی صدا و سیما پخش شد که تاثیر ذهنی بسیار خوبی در میان مردم داشته و آنها را تشویق به حمایت بیشتر از ایتام کرده است.

مسئول فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان البرز ادامه داد: مستند دیگر مربوط به یکی از مهمترین موقوفات استان به نام موقوفه آبرسانی دهقان‌ ویلای کرج بود که در مجموع همگی تاثیر بسیاری در توسعه فرهنگ وقف در استان البرز داشته است.

وی گفت: اداره‌کل اوقاف استان البرز تداوم این فعالیت‌های فرهنگی را در دستور کار سال جاری خود داشته و به زودی تولید 8 مستند فرهنگی دیگر با  موضوع وقف و امامزادگان توسط هنرمندان البرزی تولید و از طریق صدا و سیما پخش خواهد شد.

مسگری افزود: معتقدیم که این فعالیت‌ها در توسعه فرهنگ وقف و رفع مشکلات جامعه اسلامی موثر بوده و خوشبختانه مسئولان استان نیز از این رویکرد حمایت می‌کنند.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که با حمایت دستگاه‌های متولی امور فرهنگی به ویژه رسانه‌های فعال در استان البرز، فعالیت‌های فرهنگی اوقاف استان توسعه بیشتری داشته باشد.

انتهای پیام/ل10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول