اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف مازندران:

اوقاف و سپاه درباره احیای موقوفات تفاهمنامه امضا می‌کنند

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: در شناسایی و احیای موقوفات، تجدید اجاره و مال‌الاجاره‌های اماکن وقفی نیاز به تعامل و همکاری سپاه کربلا است که تفاهمنامه‌ای در این مورد با سپاه انعقاد می‌شود.

اوقاف و سپاه درباره احیای موقوفات تفاهمنامه امضا می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران، نخستین همایش مشترک ادارات اوقاف و امور خیریه و سپاه کربلای مازندران برگزار شد.

در این همایش که در مجتمع غدیر سپاه کربلای مازندران با حضور رؤسای ستادی اداره کل اوقاف و رؤسای ادارات اوقاف و امور خیریه و فرماندهی نواحی و حوزه‌های شهرستان‌های مازندران برگزار شد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به اهمیت این همایش گفت: حضور نیروهای سپاه در برنامه‌های اوقاف می‌تواند بسیاری از مشکلات را در حوزه‌های اوقافی و بقاع متبرکه و فرهنگی حل کند.

حجت‌الاسلام سیف‌الله سهرابی بیان داشت: حضور فرماندهان به عنوان اعضای هیئت امنای اماکن متبرکه باعث می‌شود اختلافات مساجد حل شود و فعالیت‌ها جهت‌دار شوند و معنا پیدا کنند و اثربخشی فعالیت‌ها در این اماکن بیشتر شود.

وی از برگزاری همایش هیئت امنای امامزادگان، مساجد و اماکن مذهبی قبل از ماه مبارک رمضان با همکاری اوقاف و سپاه در شهرستان‌ها خبر داد و تصریح کرد: این همایش با هدف ایجاد تعامل و دستیابی به اهداف فرهنگی و دینی برپا می‌شود.

سهرابی گفت: سپاه در برنامه‌های ماه رمضان، محرم، صفر و ایام تابستان می‌تواند با اوقاف همکاری داشته باشد و با همکاری و همیاری همدیگر می‌توانند به اجرای امور فرهنگی و دینی بپردازند و اگر این اتفاق نیک عملی شود هدف‌های دو طرف تأمین می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از جمله وظایف اصلی اوقاف را اجرا و عمل به نیات واقفان خیراندیش خواند و تصریح کرد: وقف بسیار مهم و سنت حسنه و موقوفه امری نیک و ماندگار و عمل به نیات واقفان بسیار دشوار، سنگین، حساسیت و دقت بالایی را می‌طلبد که خدمتگزاران به وقف و موقوفات تمام تلاش و همت‌شان این است که اجرای دقیق واقفان خیراندیش صورت بگیرد و حضور سپاه در برنامه‌ها می‌تواند به این امر کمک کند.

وی خاطرنشان کرد: در شناسایی و احیای موقوفات، تجدید اجاره و مال‌الاجاره‌های اماکن وقفی نیاز به تعامل و همکاری سپاه کربلا است که تفاهمنامه‌ای در این مورد با سپاه انعقاد می‌شود.

انتهای پیام/ن30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول