اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان اوقاف و امور خیریه خبر داد

افزیش 60 درصدی در آمد اوقاف در سال گذشته

خبرگزاری فارس: معاون سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: درآمد اوقاف در سال گذشته 60 درصد افزایش یافت.

افزیش 60 درصدی در آمد اوقاف در سال گذشته

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حمیدرضا ابراهیمی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فرهنگ وقف در سطح کشور نهادینه شده است و هر سال شاهد رشد این فرهنگ در سطح کشور هستیم.

معاون اداری و مالی امور مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه ابراز داشت: وقف در حال حاضر در سطح کشور به سمتی می‌رود که نیازهای امروزی جامعه را برطرف کند.

وی از ایجاد یک‌هزار و 300 وقف جدید در سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: آمار وقف در سال 88، 200 مورد بوده که در سال 89 به یک‌هزار و 29 وقف در سال رسیده است.

ابراهیمی تصریح کرد: از لحاظ افزایش درآمد نیز مجموعه وقف کشور در سال گذشته با رشد 60 درصدی نسبت به سال قبل همراه بوده است.

معاون اداری و مالی امور مجلس سازمان اوقاف کشور با اشاره به بدهکاری سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف کشور به اوقاف خاطرنشان کرد: بیش از یک‌هزار میلیارد تومان بدهکاری سازمان‌های مختلف به اوقاف کشور دارند که از سال 88 تا به امروز با تعاملات میان دولت، مجلس و سازمان اوقاف کشور سعی بر دریافت این مبالغ شده است.

ابراهیمی افزود: بیش از 100 هزار موقوفه و یک میلیون رقبه در کشور وجود دارد که باید با همکاری بخش خصوصی و مردم بهره‌برداری متناسب با نیات واقفان انجام شود.

وی گفت: واگذاری وقف امکان‌پذیر نیست اما سازمان‌ها و بخش خصوصی می‌توانند در اجرای نیات واقفان همکاری داشته باشند.

ابراهیمی اضافه کرد: با فعال‌شدن سامانه جامع موقوفات کشور و به تبع آن سامانه جامع مالی موقوفات از این پس شاهد انضباط مالی بهتری در سطح سازمان اوقاف و امور خیریه می‌شویم.

انتهای پیام/ی30/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول