اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر شوشتر:

اوقاف حق جلوگیری از دفن اموات در قبرستان شاه‌نجف را ندارد

خبرگزاری فارس: عضو شورای اسلامی شهر شوشتر گفت: مردم برای انشعابات قبرستان شاه نجف اعم از برق، آب و ... اقدام و اجرا کردند و در شرایط کنونی اوقاف نمی‌تواند ادعای مالکیت و از دفن اموات در این قبرستان جلوگیری کند.

اوقاف حق جلوگیری از دفن اموات در قبرستان شاه‌نجف را ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر، فرامرز محمودی‌کوهی پیش از ظهر امروز در جلسه مشترک شورای اسلامی شهر شوشتر با رئیس اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان اظهار داشت: قیمت قبر در قبرستان‌های شوشتر بسیار گران است و باید در این باره چاره‌اندیشی شود.

وی افزود: در قبرستان‌های موقوفه‌ای مانند شاه‌نجف که بیش از 100 سال است زمین آنها برای دفن اموات اختصاص داده شده است، تعیین نرخ 10 تا 12 میلیون ریالی هیچ توجیهی ندارد و مردم حتی یک ریال پرداخت نمی‌کنند.

این عضو شورای اسلامی شهر شوشتر با اشاره به اینکه اداره اوقاف برای این مقبره و قبرستان هیچ سندی ندارد، افزود: چند سال پیش برای ساخت مغازه در این منطقه از طرف اداره اوقاف و امور خیریه برای دریافت سند این قبرستان با استفاده از مواد 147 و 148 اقدام شد که این سند هیچ وجاهت قانونی ندارد.

محمودی‌ کوهی با اشاره به اینکه در این قبرستان هیچ امکاناتی به مردم داده نشده است، تاکید کرد: مردم برای انشعابات قبرستان شاه نجف اعم از برق، آب و ... اقدام و اجرا کردند و در شرایط کنونی اوقاف نمی‌تواند ادعای مالکیت و از دفن اموات در این قبرستان جلوگیری کند.

این مقام مسئول تأکید کرد: از 100 سال پیش مردم شوشتر در این منطقه اموات خود را دفن کرده‌اند و در شرایط کنونی چنین اقداماتی تنها به ایجاد نارضایتی در شهروندان منجر می‌شود.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول