اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل اوقاف البرز خبر داد

اجرای طرح وقف قرآن در پاسخ به هتاکی غربی‌ها

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز اعلام کرد: در واکنش به هتک حرمت کلام‌الله مجید توسط کشیش دیوانه آمریکایی، طرح وقف قرآن در این استان اجرا می‌شود.

اجرای طرح وقف قرآن در پاسخ به هتاکی غربی‌ها

حجت‌الاسلام و المسلمین ابوالفضل بنی‌احمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: تهاجم فرهنگی و گستاخی‌ غربی‌ها در قبال فرهنگ‌های مختلف به ویژه تعالیم دین مبین اسلام هر روز بیشتر از گذشته شده و لازم است که در مقابل این رفتار استعمار واکنشی قاطع داشته باشیم.

وی با اشاره به هتاکی یک کشیش دیوانه علیه کلام‌الله مجید در آمریکا اظهار داشت: این کار شیطانی به طور قطع با حمایت حاکمان کاخ سفید و سران کشورهای استعماری انجام شده و هرگز یک نفر به تنهایی جسارت توهین به مقدسات بیش از یک میلیارد مسلمان را ندارد.

این مسئول فرهنگی با اشاره به موضع‌گیری‌های قاطع مراجع عظام تقلید و مردم مسلمان ایران در برابر هتک حرمت کلام‌الله مجید تاکید کرد: علمای دینی دیگر کشورهای اسلامی نیز باید در برابر توهین‌ها و جسارت‌های غرب مواضع قاطع داشته و سکوت اختیار نکنند.

بنی‌‌احمدی ادامه داد: سکوت این افراد در کنار حکومت حاکمان دست‌ نشانده در برخی از کشورهای اسلامی موجب شده است که دیوانگانی چون کشیش هتاک آمریکایی در کار خود جسارت بیشتری پیدا کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در کرج مبنی بر اینکه برای پاسخ‌گویی به این جسارت‌ها چه اقداماتی باید انجام شود، گفت: در گام نخست باید با آگاه‌سازی مردم به ویژه جوانان مسلمان، آنها را هوشیار و آماده مقابله با توطئه دشمنان کنیم.

بنی‌احمدی ادامه داد: هم‌چنین جامعه اسلامی باید مواضع محکم و مقتدرانه در برابر این‌گونه جسارت‌ها داشته تا دشمنان اسلام جرأت ادامه به هتاکی‌های خود را نداشته باشند.

وی تصریح کرد: در نهایت باید اقدامات فرهنگی لازم برای گرایش بیشتر مردم به ویژه جوانان به قرآن را فراهم کرده تا این کتاب آسمانی مسلمانان در زندگی روزمره مردم بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز اظهار داشت: در همین زمینه طرحی را در استان البرز تحت عنوان وقف و هدیه قرآن در دست اجرا داریم که براساس آن کتاب آسمانی قرآن را در مدارس، مساجد و اماکن عمومی در میان مردم توزیع خواهیم کرد.

بنی‌احمدی افزود: در این راستا تعدادی کلام‌الله مجید با بودجه اداره اوقاف استان البرز چاپ و تهیه شده است که به زودی در استان البرز توزیع خواهد شد.

وی در پایان از مردم مومن و ولایت‌مدار استان البرز خواست تا در زمینه تامین بودجه این طرح معنوی و فرهنگی که در پاسخ به هتاکی‌های غرب انجام می‌شود، با اداره اوقاف همکاری داشته باشند.

لازم به توضیح است، این اداره‌کل با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرده است که مردم خیّر و ولایت‌مدار استان البرز می‌توانند کمک‌های نقدی خود را از طریق شماره حساب سیبا به شماره 0105051010005 و شماره حساب 808 نزد بانک ملی به نام سازمان اوقاف و امور خیریه جهت مشارکت عمومی در وقف قرآن اهدا کنند.

طرح وقف قرآن به صورت متمرکز در سراسر کشور به زودی آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/ل10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول