اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با ثبت هفتمین وقف در قیروکارزین صورت گرفت

رتبه نخست قیروکارزین در وقف‌های امسال فارس

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه قیروکارزین از رتبه نخست این شهرستان در تعداد وقف‌های سال جاری فارس با ثبت هفتمین وقف امسال خبر داد.

رتبه نخست قیروکارزین در وقف‌های امسال فارس

حجت‌الاسلام مقصودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قیروکارزین اظهار داشت: ترویج سنت حسنه وقف در جامعه باید به یک فرهنگ تبدیل شود چراکه منشا خیر و برکات بسیاری در جامعه است.

وی افزود: بهترین راه برای ترغیب به وقف اطلاع‌رسانی و ایجاد آگاهی نسبت به این موضوع است که انسان با وقف ضمن حبس عین مال می‌تواند مال خود را جاودان کند و از  پاداش والای اخروی نیز برخوردار شود.

مقصودی با اشاره به اینکه کل موقوفات شهرستان قیروکارزین در سال گذشته از هفت مورد تجاوز نکرد، بیان داشت: در سال جاری با تبلیغات انجام شده و همچنین توجه بیشتر مردم دیندار این شهرستان به سنت حسنه وقف موقوفاتی با نیت‌های احداث مسجد، حسینیه، خانه عالم، مراسم عزاداری ائمه(ع) و سایر موارد داشته‌ایم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه قیروکارزین با ذکر مشخصات موقوفات ثبت شده در سال جاری اضافه کرد: وقف زمینی به مساحت 990 متر مربع برای احداث مسجد، خانه عالم و سرویس بهداشتی توسط واقف، نجف کاراندیش به ارزش تقریبی 100 میلیون ریال، وقف زمین مزروعی به مساحت 2 هزار و 700 متر مربع در قاسم‌آباد امام شهر به ارزش تقریبی 100 میلیون ریال توسط سیدحسین حسینی و  وقف زمینی به مساحت یک‌هزار متر مربع توسط محمدرضا مرادی برای توسعه حرم امام‌زاده شهید امام‌شهر به ارزش تقریبی 500 میلیون ریال از موقوفات ثبت شده در یک ماهه نخست سال جاری در قیروکارزین است.

این مقام مسئول چهارمین وقف را زمینی به مساحت 2 هزار متر مربع و ارزش 180 میلیون ریال به نیت احداث حسینیه توسط غلامحسین غضنفری دانست و ادامه داد: پنجمین موقوفه نیز دو باب مغازه به ارزش 140 میلیون ریال از سوی خیراندیش ارجمند حاج‌حسن موغلی‌گراشی و با نیت توسعه و عمران مسجد ابوالفضل(ع) روستای مظفری به ثبت رسیده است.

وی از پیشتازی و رتبه نخست قیروکارزین در تعداد وقف‌های استان فارس در سال جاری با ثبت هفتمین وقف خبر داد و خاطرنشان کرد: ششمین وقف امسال نیز زمینی به مساحت یک‌هزار متر مربع برای ساخت حسینیه به ارزش 95 میلیون ریال و  هفتمین وقف نیز زمینی به مساحت 200 متر مربع و ارزش 25 میلیون ریال است که هر دو وقف توسط نیاز ابراهیمی در روستای سمنگلویه بخش افزر صورت گرفته است.

مقصودی در پایان افزود: باید تمام رسانه‌ها در راستای توسعه و ترویج سنت وقف به عنوان احسان ماندگار که بسیار در اسلام به آن سفارش شده است، تلاش کنند.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول