اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اصحاب رسانه همدان از طرح‌های اوقاف ملایر بازدید کردند

خبرگزاری فارس: اصحاب رسانه استان همدان از طرح‌های اداره اوقاف و امور خیریه ملایر بازدید کردند.

اصحاب رسانه همدان از طرح‌های اوقاف ملایر بازدید کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، اصحاب رسانه استان همدان از طرح‌های اداره اوقاف و امور خیریه ملایر بازدید کردند.

حجت‌الاسلام حاجی‌رضا زین‌العابدینی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر در حاشیه بازدید از این طرح‌ها اظهار داشت: فروشگاه زنجیره‌ای رفاه که با مشارکت شرکت‌های زنجیره‌ای رفاه و اداره اوقاف ملایر در زمینی به مساحت 800 مترمربع در دو طبقه راه‌اندازی شده از پروژه‌های پیوند دو است که در سال 90 به بهره‌برداری رسید و هم‌اکنون در خدمت همشهریان بوده و انواع کالاهای مورد نیاز مردم در این فروشگاه عرضه می‌شود.

همچنین دبیرستان پسرانه نمونه دولتی سیفیه از دیگر مکان‌های مورد بازدید خبرنگاران بود که این دبیرستان از محل موقوفه شادروان سیف‌الدوله است و در زمینی به مساحت 5 هزار متر مربع با زیربنای 2 هزار متر مربع احداث شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر در این زمینه اظهار داشت: در حال حاضر 439 دانش‌آموز در چهار پایه و سه رشته تحصیلی دراین مکان تحصیل می‌کنند و هر ساله موفقیت‌های بزرگی را در زمینه‌های مسابقات علمی، کارگاهی و آزمایشگاهی، المپیادهای علمی و کنکور کسب کرده‌اند.

وی ابراز داشت: یک میلیارد و 600 میلیون تومان برای تعمیر و تجهیز این مدرسه از محل موقوفه سیف‌الدوله هزینه شده است.

مقبره سیف‌الدوله که بنای آن حدود 90 سال قدمت دارد و از سال84 به بعد مورد تعمیر و مرمت قرار گرفته است از دیگر طرحهای مورد بازدید خبرنگاران در ملایر بود.

ناظر موقوفه سیف‌الدوله در خصوص این بنا به خبرنگاران گفت: شادروان سیف‌الدوله نوه فتحعلی شاه قاجار است و در سال 1260 (ه.ق) در تهران به دنیا آمد و پس از حکومت در چندین شهر کشور وارد ملایر شد.

هوشنگ عضدی اظهار داشت: مرحوم سیف‌الدوله در سال 1339 در سن 79 سالگی چشم از دنیا فرو بست و در شهر ملایر به خاک سپرده شد و اراضی زیادی چون پارک سیفیه از موقوفات وی است که علاوه بر ملایر، در شهرهای تویسرکان، تهران و شهرری نیز اراضی زیادی را وقف کرده است.

وی احداث مراکز آموزشی، بیمارستان 12 تختخوابی، روضه‌خوانی و اطعام‌دهی افراد نیازمند در شب‌های جمعه هر هفته را از نیات مهم سیف‌الدوله از محل درآمد موقوفات وی برشمرد.

ناظر موقوفه سیف الدوله ابراز داشت: علاوه بر این، بخشی از درآمد موقوفات طبق نیات واقفیه در کشور عراق برای حرم مطهر امام حسین(ع) و حضرت علی(ع) و کمک به زائران عتبات عالیات که در راه مانده‌اند،  استفاده می‌شود.

خبرنگاران استان از جاده سلامت، پارک بانوان، امام‌زاده طجر سامن و استخر اوقاف بازدید کردند.

انتهای پیام/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول