اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پارک علم و فناوری گیلان:

صاحبان ایده برتر در گیلان تجلیل می‌شوند

خبرگزاری فارس: رئیس پارک علم و فناوری گیلان از برگزاری جشنواره علمی و فناوری فکر برتر و تجلیل از صاحبان ایده برتر در این استان خبر داد.

صاحبان ایده برتر در گیلان تجلیل می‌شوند

مجید متقی‌طلب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت برگزاری پنجمین جشنواره فکر برتر را با حضور دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی، پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد کشور و برخی از کشورهای حوزه دریای خزر عنوان کرد.

وی با بیان اینکه جشنواره مذکور در بخش‌های مسابقه و نمایشگاه برگزار می‌شود، افزود: این جشنواره در حوزه ایده‌سازی و ایده‌شناسی با هدف ایجاد بستر لازم برای حمایت از صاحبان ایده و صنایع در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی برگزار می‌شود.

این مسئول ایجاد قطب علم و فناوری شمال کشور با تاکید بر قابلیت‌های اقلیمی و اقتصادی و برقراری تعاملات فناوری با کشورهای حوزه دریای خزر را از اهداف مهم پارک علم و فناوری استان ذکر کرد و از حضور کشورهای حاشیه حوزه دریای خزر در جشنواره مذکور خبر داد.

وی روسیه، آستراخان، داغستان و تاجیکستان را از حاضران در جشنواره فکر برتر بیان کرد و یادآور شد: حضور این کشورها برای گسترش فعالیت‌های علمی، فناوری و معرفی ایده‌های جدید داخلی و خارجی حوزه دریای خزر است.

متقی‌طلب، زمان برگزاری جشنواره مذکور را مهر امسال ذکر کرد و گفت: رسالت پارک علم و فناوری استان ایجاد ساز و کارهای مناسب برای توسعه موسسات دانایی‌محور در راستای برقراری ارتباط و انسجام بین محققان، فناوری و صنعت و همسویی با روند توسعه اقتصادی دانش‌بنیان است.

وی توسعه زیرساخت‌ها و مراکز اقماری و دفاتر ارتباطی را از اقدام‌های پارک علم و فناوری استان بیان کرد و متذکر شد: در مدت شش سال گذشته 310 نفر نوآوران و شرکت‌ها در تمام حوزه‌های فناوری و اطلاعات، زیست فناوری، نانو، مکانیک، صنایع غذایی، ساخت و تولید و... پذیرش شدند.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان، برگزاری نخستین همایش ایرانیان مقیم خارج از کشور، برپایی نمایشگاه توانمندی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان، استقرار دفتر هماهنگی امور نخبگان صنایع دفاعی شهید فهمیده و قبول مسئولیت دبیرخانه دایمی فن بازار جمهوری اسلامی را از جمله اقدام‌های مهم پارک علم و فناوری گیلان در شش سال گذشته ذکر کرد.

وی درباره مسئولیت‌های بین‌المللی پارک علم و فناوری استان تصریح کرد: عضویت پارک علم و فناوری استان در هیئت مدیره انجمن بین‌المللی پارک‌های IASP سال‌های 2008 و 2009 میلادی، مسئول دبیرخانه راه‌اندازی شبکه‌ پارک‌های علمی کشورهای اسلامی از سال 2010 و... از جمله مسئولیت‌های بین‌المللی پارک علم و فناوری استان است.

متقی‌طلب، ساخت مجتمع کارگاهی نیمه صنعتی فشتام را از دیگر اقدام‌های پارک علم و فناوری استان بیان کرد.

انتهای پیام/ع20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول