اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه بوعلی سینا:

امسال اعتبارات فناوری دانشگاه دو برابر می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه بوعلی سینا گفت: در راستای تحقق منویات رهبری، هر چه اعتبار در سال گذشته به بخش فناوری اختصاص یافت، در سال جاری دو برابر می‌شود.

امسال اعتبارات فناوری دانشگاه دو برابر می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدعلی زلفی‌گل صبح امروز چهارشنبه در مراسم تجلیل از نخبگان علمی دانشگاه بوعلی سینا ضمن گرامیداشت سالروز شهادت استاد مطهری و تبریک روز معلم اظهار کرد: یاد و خاطره شهدای انقلاب و دفاع مقدس به ویژه شهدای علمی به دانشگاه‌ها عزت و اعتبار می‌بخشد چرا که آنها با گذشتن از بزرگترین سرمایه زندگی امنیت را به ما هدیه کردند.

وی بیان داشت: تاکنون هیچ یک از ایرانیان سرافراز به شهدا بی‌احترامی نکرده که این نشان از قدردانی مردم از شهدا و ارج و منزلتی است که به شهدا قائلند.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا در ادامه با اشاره به پیشرفت‌های حاصله در دانشگاه بوعلی سینا، تصریح کرد: درست است که امروزه جهان به دهکده جهانی تبدیل شده است و همه امور به سهولت در دسترس است اما باید انصاف را رعایت کرد به طوری که زمانی تولیدات علمی دانشگاه به اندازه انگشتان دست بود اما امروز با روند افزایشی خود به 411 رسیده است که نشان از افزایش دو برابری نسبت به چهار سال اخیر دارد.

وی با بیان اینکه امروز دیگر ارائه مقاله برای ما افتخار نیست، ابراز داشت: اگرچه ارائه مقاله دارای ارزش بسیاری است، اما افتخار نیست چراکه امروز هنر بکارگیری علم دارای اهمیت است.

زلفی‌گل هنر بکارگیری مقالات را فناوری دانست و افزود: دانشجویان و اساتید باید بتوانند مقالات خود را با هنر خود به فناوری تبدیل کنند که اگر این اتفاق افتد، توانسته‌ایم به دانش و علوم واقعی دست یابیم.

وی اذعان داشت: در سال گذشته اعتبارات خوبی در اختیار بخش فناوری دانشگاه گذاشته شد و امروز شاهد ساخت ماشین‌آلات خوبی در دانشگاه هستیم.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا با اشاره به نامگذاری امسال به تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی خاطرنشان کرد: با توجه به این نامگذاری و در راستای تحقق منویات رهبری، هر چه اعتبار در سال گذشته به بخش فناوری اختصاص یافت، در سال جاری دو برابر می‌شود.

وی تأکید کرد: آمادگی داریم که امسال هر استاد و یا دانشجویی که قصد ساخت دستگاهی را داشته باشند حمایت کامل را از او به عمل آوریم.

زلفی‌گل با اشاره به چهارمین سفر هیئت دولت به همدان یادآور شد: در این سفر با حضور وزیر دفاع در دانشگاه، دفتر صنایع دفاعی در همدان تأسیس شد که تاکنون دانشگاه چند پروژه برای این دفتر را متقبل شده که آنها را برای تولید به کار می‌گیرد. دانشگاه بوعلی سینا همواره از طرحی دفاع می‌کند که افتخار ملی برای دانشگاه و کشور به ارمغان بیاورد.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا در ادامه یادآور شد: در چهار سال گذشته تعداد رشته‌های مقطع دکترا در دانشگاه بوعلی سینا، 12 رشته بود که در حال حاضر به 63 رشته افزایش یافته است.

وی بیان داشت: در سال گذشته دانشگاه به لحاظ تعداد مقالات علمی، پس از دانشگاه رازی رتبه دوم را در بین دانشگاه‌های جهان اسلام کسب کرد که ردیف ویژه اعتباری نیز به دانشگاه اختصاص یافت.

در پایان از 32 استاد برتر و 18 نفر از دانشجویان برتر علمی دانشگاه بوعلی سینا تقدیر شد.

انتهای پیام/خ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول