اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

برخی کشورها با علم و فناوری ظلم می‌کنند

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در دنیایی زندگی می‌کنیم که عادلانه نیست و برخی کشورها ظلم خود را از طریق علم و فناوری دیکته می‌کنند.

برخی کشورها با علم و فناوری ظلم می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، شاهین شیرانی ظهر امروز در مراسم افتتاح دهمین آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بورسیه غیر ایرانی سراسر کشور در این دانشگاه اظهار داشت: عنوانی به نام فارغ‌التحصیل وجود ندارد و هیچ‌ گاه فردی فارغ از تحصیل نمی‌شود و تنها مقطعی از زندگی در حال گذار است.

وی در این مراسم خطاب به دانشجویان خارجی فارغ‌التحصیل دانشگاه‌های سراسری وزارت بهداشت و علوم گفت: در زمانی که ظلم خود را از طریق علم و فناوری به ما دیکته می‌کنند کشورها به دو دسته تولیدکننده و مصرف‌کننده علم تقسیم‌بندی شدند که کشورهایی که در دسته دوم جای دارند راهی برای نجات ندارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه ایران 30 سال پیش در حالی انقلاب کرده بود که یک مصرف‌کننده بود و قادر به تولید یک سیم‌ خاردار هم نبودیم، ادامه داد: شاید این گفته سبب خنده عده‌ای شود اما این را گفتم تا استقلالی که هم‌اکنون داریم را بیشتر لمس کنید.

وی با ابراز خرسندی از حضور این تعداد از فارغ‌‌‌التحصیلان خارجی در این مقطع زمانی در کشور، افزود: ایران در زمانی استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی را شعار خود ساخته بود که در هجمه‌ای از ترور، کودتا و حمله نظامی به سر می‌برد.

شیرانی با اشاره به اینکه سلاح اتمی ما در این زمان، مردم و اتحاد فکری آنهاست، اضافه کرد: دین و شرع ما اجازه ساخت بمب اتمی را نمی‌دهد و هیچ یک از مسئولان هم به دنبال آن نیستند.

وی اضافه کرد: دشمنان این نظام از هر طریقی مانند ترور و جنگ تحمیلی سعی کرده‌اند تا ما را از راه خودکفایی و استقلال باز بدارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه دشمنان فهمیده‌اند که راه سعادت ما در خودباوری است، افزود: دانشجویان غیر ایرانی که در کشور ما تحصیل می‌کنند به خوبی با این مسائل آشنا هستند.

وی از دانشجویان غیر ایرانی خواست تا روش خودباوری و تحصیل در راستای علم و فناوری را در کشورهای خود دنبال کنند.

انتهای پیام/ز20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول