اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه:

آثار مطهری با استفاده از فناوری‌های نوین ترویج شود

خبرگزاری فارس: مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: آثار شهید مطهری باید به زبان‌های زنده دنیا ترجمه شده و با استفاده از تکنولوژی روز در دنیا ترویج شود.

آثار مطهری با استفاده از فناوری‌های نوین ترویج شود

حجت‌الاسلام سید جلال رضوی‌مهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فرا رسیدن سالروز شهادت شهید مطهری اظهار داشت: علامه شهید مرتضی مطهری یکی از بزرگ‌ترین مفاخر جهان تشیع است که هم ریشه و هم میوه انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: شهید مطهری یک شخصیت برجسته کلامی، اعتقادی، قرآنی و یک مجتهد حاذق در رشته‌های مختلف علوم دینی بود.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: نوشته‌های شهید مطهری امروز چراغ راه جویندگان علم و عمل است و شخصیت وی ستاره‌ درخشنده آسمان فقاهت و معنویت بود.

وی با بیان اینکه شهید مطهری افتخار جامعه علمی کشور و یادگار ماندگار حوزه علمیه قم بود، افزود: اگر ما ابعاد مختلف زندگی وی را بررسی کنیم، نشانه‌های انس با قرآن و عبادت خالصانه را در زندگی این شهید بزرگوار خواهیم دید.

رضوی‌مهر با اشاره به اینکه یکی از ویژگی‌های مهم شهید مطهری دقت در پژوهش و تحقیق و حالت مولد داشتن در فعالیت‌های علمی است، ادامه داد: شهید مطهری در حوزه علم مصرف‌ کننده نبود، بلکه خود منشأ بسیاری از ایده‌های کارساز و جدید در علوم عقلی و کلامی محسوب می‌شد.

وی با اشاره به شخصیت انقلابی شهید مطهری اظهار داشت: این شهید بزرگوار در زمان خفقان رژیم ستم‌شاهی با سخنرانی‌های آتشین خود تلنگری به جامعه آن زمان می‌زد و توده‌های مردم را بیدار می‌کرد.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه کرد: شهید مطهری با تحولی که در تفسیر قرآن ایجاد کرد و در کنار برداشت‌های مناسب از نهج‌البلاغه و سخن گفتن از اصول فلسفه و روش رئالیسم، برای نسل جوان آن روز کتاب داستان و راستان را تالیف کرد که به حق نشانه تواضع این استاد بزرگ بود.

وی افزود: هرگز مقام بزرگ علمی شهید مطهری موجب غرور قلم وی نشد و این موضوع را از ترکیب آثار قلمی و بیانی وی می‌توان دریافت کرد.

رضوی‌مهر اذعان داشت: شهید مطهری نشان داد که یک انسان فرهیخته واقعی کسی است که تمام ابعاد جامعه را در نظر بگیرد و به گونه‌ای بنویسد و بگوید که تمام اقشار بتوانند از آن بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به ارزش و اهمیت آثار شهید مطهری گفت: امید است کتاب‌های این شهید گرانقدر به زبان‌های زنده دنیا ترجمه شده و در اختیار تمام علاقه‌مندان به اسلام ناب در سراسر جهان قرار گیرد.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد: برای ترویج تفکر شهید مطهری لازم است تا امروز به روش‌های نوین ارتباطی متوسل شویم و چکیده آثار وی را در پایگاه‌های اینترنتی قرار دهیم تا مورد استفاده جوانان در سراسر جهان قرار گیرد.

انتهای پیام/ز10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول