اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جلوه‌های خدمت ماندگار-24

پذیرش 9 مسئولیت ملی و بین‌المللی پارک فناوری گیلان

خبرگزاری فارس: رئیس پارک علم و فناوری گیلان از پذیرش چهار مسئولیت بین‌المللی و پنج مورد مسئولیت ملی این نهاد در دولت‌های نهم و دهم خبر داد.

پذیرش 9 مسئولیت ملی و بین‌المللی پارک فناوری گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مجید متقی‌طلب ظهر امروز در جریان بازدید از نمایشگاه دستاوردهای یکصدمین سفر هیئت دولت در محل پارک قدس این شهر با اشاره به پذیرش مسئولیت‌های ملی و بین‌المللی پارک علم و فناوری گیلان در دولت‌های نهم و دهم، اظهار کرد: پارک علم و فناوری گیلان با هدف کمک به جذب دانش فنی، تسهیل در تجاری سازی یافته‌های فناوری و کمک به توسعه و رونق اقتصادی منطقه احداث شده و تاکنون خدمات ارزنده‌ای را به هموطنان ارائه کرده است.

وی، ایجاد ساز و کارهای مناسب برای توسعه موسسه‌های دانایی محور در راستای برقراری ارتباط و انسجام بین تحقیق، فناوری و صنعت، برای نیل به اهداف و همسویی با روند توسعه اقتصادی دانش‌بنیان را رسالت پارک علم و فناوری گیلان دانست و افزود: تاکنون در مقایسه عملکرد دولت‌های نهم و دهم با دولت‌های قبلی پارک علم و فناوری گیلان به ویژه تا سال 90 رشد چشمگیری داشته است.

این مسئول، به توسعه زیر ساخت‌ها و فضای کالبدی پارک علم و فناوری گیلان از سال 83 تا 90 اشاره کرد و گفت: تا قبل از سال 84 مساحت زیربنایی پارک‌های رشت، آستانه‌اشرفیه، صومعه‌سرا و مجتمع کارگاهی فشتام در مجموع دو هزار و 676 متر مربع بوده که این متراژ تا سال 90 بالغ بر 15 هزار متر مربع افزایش یافته است.

وی برخی از مسئولیت‌های ملی و بین‌المللی پارک علم و فناوری گیلان را برشمرد و یادآور شد: تا قبل از سال 84 پارک علم و فناوری گیلان هیچ گونه مسئولیت ملی و بین‌المللی نداشته و این امر از سال 84 تا 90 به پنج مورد پذیرش مسئولیت‌های ملی و چهار مورد مسئولیت‌های بین‌المللی رسیده است.

متقی‌طلب، عضویت در هیئت مدیره انجمن پارک‌های علمی در سال‌های 2008 و 2009، مسئولیت نمایندگی پارک‌های علمی حوزه غرب آسیا در انجمن بین‌المللی پارک‌های علمی، مسئولیت دبیرخانه راه‌اندازی شبکه پارک‌های علمی کشورهای اسلامی از سال 2010 میلادی و مسئولیت دبیرخانه شبکه پارک‌های علم و فناوری کشورهای اسلامی را از جمله مسئولیت‌های بین‌المللی پارک علم و فناوری گیلان عنوان کرد.

وی افزود: مسئولیت پارک گیلان به عنوان دبیرخانه دایمی فن بازار جمهوری اسلامی، نمایشگاه توانمندی‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان و برگزاری نخستین همایش ایرانیان خارج از کشور نیز از جمله مسئولیت‌های ملی پارک گیلان در دولت‌های نهم و دهم بوده است.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان، ریاست هیئت اجرایی تشکیلات و امور نیروی انسانی پارک‌های علم و فناوری منطقه یک فناوری کشور را نیز از سال 85 تاکنون بر عهده پارک علم و فناوری گیلان ذکر کرد.

وی به ایجاد مراکز اقماری پارک علم و فناوری گیلان در دولت نهم و دهم اشاره کرد و گفت: مراکز رشد اقماری شهرستان‌های آستانه‌اشرفیه، رودبار، رودسر و آستارا نیز از سال 83 تا 88 در گیلان افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید.

متقی‌طلب، با اشاره به پروژه‌های عمرانی پارک علم و فناوری گیلان، خاطرنشان کرد: مجتمع اداری، تحقیقاتی پارک علم و فناوری گیلان، ساختمان مرکز رشد ict  رشت، مرکز رشد واحدهای فناور بندر انزلی و مجتمع کارگاهی نیمه صنعتی فشتام نیز جزو پروژه‌های عمرانی پارک علم و فناوری گیلان است.

به گفته وی، پارک علم و فناوری گیلان 19 دفتر ارتباطی کانون شکوفایی خلاقیت در بیشتر دانشگاه‌های آزاد استان، دانشکده‌ها، مراکز علمی‌کاربردی جهاد دانشگاهی، پیام نور، انستیتو تحقیقات بین‌المللی ماهیان خاویاری و پژوهش سراهای دانش‌آموزی گیلان دارد.

وی اذعان کرد: تا قبل از سال 83 گیلان در حوزه پذیرش و حمایت از طرح‌های فناوری تنها 18 واحد داشت که این میزان از سال 84 تا 90 به 310 واحد پذیرش به صورت جامع و در تمام حوزه‌های مورد تقاضا مانند زیست فناوری، نانو، مکانیک، مکاترونیک، صنایع غذایی و ساخت و تولید افزایش یافته است.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول