اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزارت علوم، تحقیقات و فناوری:

امسال حمایت 100 درصدی از مراکز فناوری صورت می‌گیرد

خبرگزاری فارس: معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در سال جاری حمایت 100 درصدی از مراکز فناوری صورت می‌گیرد.

امسال حمایت 100 درصدی از مراکز فناوری صورت می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علی‌اکبر متکان دقایقی پیش در مراسم افتتاحیه هشتمین جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی با بیان اینکه رشد علمی ایران در سال گذشته 11 برابر رشد علمی کشورهای دیگر بوده است، اظهار داشت: شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان یک شهرک بین‌المللی است و از نظر کمی و کیفی جزو شهرک‌های برتر کشور به شمار می‌رود.

وی با تاکید بر اینکه باید پارک‌های علم و فناوری را در راستای صحیح مدیریت کنیم، افزود: در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نام‌گذاری شده است پارک‌های علمی تحقیقاتی بهترین راه برای عملیاتی کردن این شعار هستند که لازم است برای بهره‌وری بهینه از این پارک‌ها برنامه عملیاتی تدوین شود.

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بیان داشت: یکی از اقداماتی که وزارت علوم در حال حاضر در شهرک‌های علمی تحقیقاتی و مراکز رشد علوم و فناوری دنبال می‌کند ساخت تجهیزات دانشگاهی در این مراکز است.

وی تاکید کرد: باید این روند در پارک‌های علمی به گونه‌ای پیش رود که علم به ثروت تبدیل شود و ساخت تجهیزات دانشگاهی در این پارک‌ها توسعه یابد.

متکان یادآور شد: هر کس برنامه‌ای برای ساخت تجهیزات دانشگاهی در پارک‌های علم و فناوری داشته باشد وزارت علوم از او حمایت مادی و معنوی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه پس از پیروزی انقلاب با رشد جمعیتی خوبی در کشور رو به ‌رو شدیم، افزود: به همان نسبت با افزایش جمعیت دغدغه اشتغال نیز قوت گرفت و با وجود تمام برنامه‌های وسیعی که دولت در این زمینه دارد پارک‌های علمی و تحقیقاتی نیز به عنوان یکی از بهترین مکان‌ها باید به این مقوله وارد شوند.

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: هر گونه ایجاد فضای کسب و کار بر مبنای علم و دانش بهره‌وری را افزایش می‌دهد و در نتیجه می‌توان استفاده بهتری از ظرفیت‌های موجود کرد تا تولید بر مبنای دانش رشد یابد.

وی اضافه کرد: دولت برای برنامه‌هایی بر مبنای دانش سرمایه‌گذاری خوبی می‌کند و با دادن تسهیلات به دانش‌آموختگان موتور محرک تولید را به حرکت می‌اندازد.

متکان با بیان اینکه باید برای توسعه پارک‌های علوم و فناوری چند موضوع را در نظر بگیریم، افزود: در ایجاد مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری نباید از الگوهای غربی استفاده کنیم و در حالی که تولیدات علمی ایران بسیار زیاد است و جزو 20 کشور برتر دنیا در این زمینه محسوب می‌شویم اما نتوانسته‌ایم به نحو شایسته رشد و تولید علم را به محصول تبدیل کنیم که باید در این موضوع تجدید نظر شود.

وی ادامه داد: باید تولید علم ما در راستای نیازهای جامعه سامان‌دهی شود چرا که با ساختن محصول برای خارج از کشور سود چندانی را عاید ایران نمی‌کنیم، بنابراین ما در درجه نخست باید کشورمان را دریابیم.

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بیان داشت: در راستای تولید مبتنی بر دانش به طور حتم نیازمند استفاده از تسهیلات دولتی و کمک‌های مادی هستیم و می‌توانیم بخش خصوصی را با دادن احساس امنیت سرمایه‌گذاری به این حوزه وارد کنیم.

وی با تاکید بر اینکه باید مدیریت صحیحی در حوزه بازاریابی تولید‌ات  داخل در کشور و بازارهای جهانی صورت گیرد، گفت: بخش خصوصی زمانی حاضر است سرمایه‌گذاری کند که مطمئن شود محصولات بازار خوبی دارد.

متکان با اشاره به اینکه وزارت علوم حمایت 100 درصدی از مراکز فناوری را در دستور کار سال جاری قرار داده است، اظهار داشت: در حال حاضر حدود 2 هزار و 700 نفر در مراکز فناوری مشغول به فعالیت هستند که تا پایان برنامه پنجم باید این افراد به 20 هزار نفر ارتقاء پیدا کنند.

انتهای پیام/صا10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول