اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان خبر داد

تبدیل دبیرستان شریعتی زنجان به موزه علم و فناوری

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: با توافقات صورت گرفته دبیرستان شریعتی زنجان به موزه علم و فناوری استان تبدیل می‌شود.

تبدیل دبیرستان شریعتی زنجان به موزه علم و فناوری

یحیی نقی‌زاده محجوب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با تاکید بر اینکه مرمت و تجهیز بنای دبیرستان شریعتی از برنامه‌های سال جاری محسوب می‌شود، اظهار داشت: این پروژه جزو طرح‌های مهر ماندگار استان زنجان است.

وی با اشاره به اینکه در مجموع در سال گذشته سه موزه در سطح استان زنجان احیا و افتتاح شده است، خاطرنشان کرد: موزه صنایع دستی (بنای دارایی) زنجان، موزه باستانشناسی ابهر و موزه نسخ خطی افتتاح و بهره‌برداری شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه با توافقات و اقدامات صورت گرفته و با تایید مسئولان استان، دبیرستان شریعتی به موزه علم و فناوری تبدیل می‌شود، ادامه داد: موزه جدید صنعت و معدن نیز در مکان کارخانه کبریت زنجان افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت موزه و میراث فرهنگی استان زنجان تصریح کرد: ثبت آثار تاریخی استان با مستندسازی اموال منقول در قالب یک شبکه نرم‌افزاری ملی از جمله اقدامات اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان است.

نقی‌زاده محجوب با بیان اینکه نخستین نمایشگاه اسناد مکتوب خانگی در سال گذشته در موزه صنایع دستی زنجان برگزار شد، ادامه داد: مشارکت مردم در معرفی میراث مکتوب استان بسیار بالا بود.

وی با اشاره به اینکه اسناد و میراث مکتوب استان زنجان در حال حاضر نیز جمع‌آوری و ثبت و مستندسازی می‌شود، اظهار داشت: دومین نمایشگاه "اسناد خانگی هویت ایرانی" نیز برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه حدود 12 موزه در استان زنجان وجود دارد، اضافه کرد: موزه مردان نمکی، موزه باستانشناسی ابهر، موزه نسخ خطی، موزه صنایع دستی و موزه سنگ نوشته‌ها از جمله موزه‌های استان محسوب می‌شوند.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول