اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گیلان خبر داد

اختصاص 15 میلیارد تومان به میدان گازی سردارجنگل

خبرگزاری فارس: استاندار گیلان از اختصاص حدود 15 میلیارد تومان برای آغاز کار سایت پشتیبانی میدان گازی سردارجنگل خبر داد.

اختصاص 15 میلیارد تومان به میدان گازی سردارجنگل

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مهدی سعادتی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران دستاورد جلسه روز گذشته هیئت دولت و مصوبات آن درباره گیلان را تشریح کرد.

وی اظهار کرد: در این جلسه 2 موضوع مهم تصمیم‌گیری شد که مهم‌ترین آن سایت پشتیبانی نفت خزر سردار جنگل بود که حدود 15 میلیارد تومان برای خرید اراضی و آغاز به‌کار این سایت اختصاص یافت.

مقام عالی دولت در گیلان ادامه داد: همچنین مصوب شده که از محل 14.5 درصد سهم درآمد وزارت نفت مبلغ قابل توجهی به سایت پشتیبانی سردار جنگل اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه وزیر نفت پیگیر مسئله سایت پشتیبانی سردار جنگل است، تصریح کرد: موضوع بعدی درباره این سایت محصور کردن 270 هکتار آن است که بخشی از عملکردها به شرکت نفت خزر مربوط می‌شود.

سعادتی با اشاره به اینکه کارهای زیربنایی میدان گازی سردار جنگل انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: برای ایجاد و بهره‌مندی از تاسیسات فرآورده‌های نفتی انزلی با موافقت رسمی وزیر نفت با چین قرارداد منعقد می‌شود.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون انبارها و لوله‌گذاری تاسیسات فرآورده‌های نفتی انزلی آماده است و چینی‌ها موافقت کردند که در صورت نیاز به ایجاد تاسیسات جدید و یا فعال شدن همان تاسیسات قدیم، همکاری کنند.

استاندار گیلان تامین 10 هزار تن کود شالیزارهای برنج را از دیگر مصوبات جلسه مذکور عنوان کرد و افزود: در دیدار با وزیر جهاد کشاورزی عنوان شده که هر مقدار کود مورد نیاز کشاورزی گیلان تامین ‌شود و با توجه به نیاز کود 80 هزار تنی استان، مقدار 10 هزار تن کمبود وجود داشت که با تامین این مقدار برطرف شد.

وی افزایش اعتبار گازرسانی به 450 روستای گیلان را از دیگر مصوبات عنوان کرد و یادآور شد: با رایزنی‌هایی که صورت گرفته، برای گازرسانی به 450 روستای گیلان 61 میلیارد تومان اختصاص یافته که حدود 40 میلیارد تومان رشد داشته است.

سعادتی از دیگر پیگیری‌های مجدانه خود برای گیلان را، تامین زمین انتقالی‌ها از تهران به استان ذکر کرد و افزود: مشکل 118 نفر از افراد منتقل شده از تهران به گیلان برطرف نشده بود که اجرای واگذاری زمین برای انتقال در حال انجام است.

وی، خاطرنشان کرد: در صورت موافقت انتقالی‌ها مقدار 30 هکتار زمین برای آنها در مسکن مهر رشت نیز آماده است که اگر علاقه‌مند باشند از بندرکیاشهر به رشت سکونت کنند برای این امر مشکلی وجود ندارد.

انتهای پیام/ع10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول