اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر ارشاد:

بخشی از اعتبارات دستگاه‌ها صرف خرید آثار هنری شود

خبرگزاری فارس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بر اساس مصوبات، باید دستگاه‌هایی که ساخت و ساز انجام می‌دهند، بخشی از اعتبارات خود را به منظور خرید آثار هنری اختصاص دهند.

بخشی از اعتبارات دستگاه‌ها صرف خرید آثار هنری شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، سیدمحمد حسینی در جمع خبرنگاران خراسان‌شمالی اظهار داشت: در سال گذشته اعتباری برای خرید آثار هنری هنرمندان از سوی دولت اختصاص یافت که از این طریق بتوان آثار هنرمندان به‌ویژه هنرهای تجسمی را خریداری کرد.

وی با بیان اینکه این موضوع منجر به رونق و حمایت از تولیدات هنری در کشور خواهد شد، افزود: اکنون آثار هنرمندان در استان‌ها در قالب نمایشگاه‌ها به دستگاه‌ها ارائه شده تا دستگاه‌های دولتی این آثار را خریداری کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: همزمان با سال تولید ملی، امسال در تهران نیز یک نمایشگاه بزرگ برای ارائه آثار هنری هنرمندان تجسمی برپا خواهد شد که آثار هنرمندان شهرستانی نیز در این نمایشگاه شرکت داده می‌شود.

وی در ادامه بزرگداشت مفاخر در استان‌ها را از برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد و گفت: قرار است امسال و سال آینده حداقل چهار همایش بین‌المللی برای گرامی‌داشت یاد شخصیت‌های نامی نظیر ابو سعید ابوالخیر، ابوعلی سینا و عرفای دیگر برگزار شود.

حسینی همچنین با اشاره به وجود مفاخر بزرگی همچون آقا نجفی قوچانی در خراسان‌شمالی، بر برگزاری آیین بزرگداشت مفاخر در این استان تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه بهمن سال گذشته جشنواره شعر فجر در 10 نقطه کشور برگزار شد، تصریح کرد: بر اساس این برنامه امسال این جشنواره به میزبانی خراسان‌شمالی نیز برگزار می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین نسبت به برپایی جشنواره‌های بین‌المللی فرهنگی، هنری و ادبی در استان‌های کشور اعلام آمادگی کرد و گفت: البته این مهم بسته به همکاری استان‌ها و فراهم‌کردن بستر و حمایت لازم از این برنامه‌هاست تا زمینه میزبانی از این رویدادها فراهم شود.

وی با اشاره به استقبال مردم استان‌ها از برنامه‌های فرهنگی مثل نمایشگاه کتاب، افزود: صرفاً در نمایشگاه بزرگ کتاب از مجموع بازدیدکنندگان 54 درصد از استان‌ها در این رویداد بزرگ فرهنگی شرکت کردند.

وی اضافه کرد: با وجود برپایی نمایشگاه‌های استانی باز هم در نمایشگاه‌هایی چون کتاب تهران شاهد حضور جدی مردم استان‌های کشور بوده که این حاکی از علاقه آنان به مقوله فرهنگ است.

حسینی همچنین با اشاره به ساخت کتابخانه مرکزی بجنورد، نسبت به اختصاص 15 میلیارد ریال برای تکمیل این پروژه قول مساعد داد و گفت: این پروژه فرهنگی تا قبل از اتمام دولت دهم تکمیل خواهد شد.

وی همچنین نسبت به اختصاص اعتبارات لازم به منظور اجرای پروژه تالار فرهنگ و هنر مرکز خراسان‌شمالی که از مصوبات سفر دولت به خراسان‌شمالی بوده، قول مساعد داد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به نبود سینما در شهرستان‌های استان خراسان‌شمالی گفت: شهرستان‌هایی که دارای مجتمع فرهنگی هستند با نظر کارشناسان وزارت ارشاد، از این مجتمع‌های آنان برای ایجاد سینما استفاده می‌شود و تجهیزات مورد نیاز این مراکز تأمین خواهد شد.

انتهای پیام/و10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول