اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت مخابرات استان قزوین:

1300 شماره تلفن ثابت اعتباری در قزوین مشغول به کار است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت مخابرات استان قزوین با اشاره به اینکه قزوین به عنوان مبداء تلفن ثابت اعتباری در کشور توانست گام مهمی را در این زمینه بردارد، گفت: ‌در این استان بیش از 1300 شماره تلفن ثابت اعتباری مشغول به کار است.

1300 شماره تلفن ثابت اعتباری در قزوین مشغول به کار است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، جلال پورشاکر ظهر امروز در نشستی که با جمعی از اصحاب رسانه استان داشت با اشاره به برخی از فعالیت‌های موفق این شرکت در طول سال گذشته، بیان کرد:‌ طرح تلفن ثابت اعتباری که در استان راه‌اندازی شد و پس از آن مورد استقبال شرکت‌های مخابرات در سایر استان‌های کشور قرار گرفت در سال گذشته توانست در جشنواره فاوا به جایزه کیفیت دست پیدا کند.

وی ادامه داد:‌ در این جشنواره که با حضور وزیر اطلاعات برگزار شد از استان قزوین برای طرح تلفن ثابت اعتباری در کشور تقدیر و جایزه کیفیت خدمات به استان قزوین اهدا شد.

382 هزار تلفن ثابت در استان قزوین مشغول به کار است

مدیرعامل شرکت مخابرات استان قزوین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 384 مرکز تلفن در این استان مشغول به ارائه خدمات به مردم هستند، ادامه داد:‌ در حال حاضر بیش از 510 هزار تلفن ثابت در استان قزوین ثبت شده که از این میان 382 هزار تلفن مشغول به کار و باقی این خطوط آماده واگذاری به متقاضیان است.

پورشاکر افزود: امروزه در هر دوره بیش از 370 هزار قبض صادر می‌شود که به طور میانگین درآمد مخابرات استان قزوین در هر دوره بین چهار تا پنج میلیارد تومان است.

وی ادامه داد:‌ البته این درآمدها صرف فعالیت‌های عمرانی، گسترش شبکه‌ای و هزینه‌های جاری این شرکت می‌شود چرا که شرکت مخابرات به عنوان یک شرکت سهامی خاص از اعتبارات دولتی برخوردار نیست و هزینه‌های این شرکت از طریق درآمدهای آن تأمین می‌شود.

مردم قزوین 2 میلیارد تومان به مخابرات بدهکارند

مدیرعامل شرکت مخابرات استان قزوین با گلایه از برخی از مشترکان مخابرات در خصوص پرداخت نکردن هزینه‌های مکالمات خود بیان کرد:‌ در حال حاضر مردم استان قزوین بیش از 20 میلیارد ریال به شرکت مخابرات استان قزوین بدهکارند.

پورشاکر ادامه داد:‌ در این خصوص فعالیت‌های فراوانی انجام شده است تا بتوانیم برای وصول مطالبات خود از مردم راهکاری را بیندیشیم، لذا در چند مرحله به مشترکان این امکان داده می‌شود تا با مهلت‌های بیشتر و زمان‌های مقرر هزینه‌های مکالمات خود را بپردازند.

وی توضیح داد‌:‌ در مرحله نخست با اخطار بر روی قبوض، ارسال پیامک و یادآوری بدهی هزینه‌های دریافت خدمات از مخابرات استان از مشترکان تقاضا می‌کنیم تا بدهی‌های خود را پرداخت کنند.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان قزوین قطع شدن یک طرفه و نهایتا جمع‌آوری خط را فعالیت شرکت مخابرات در قبال نپرداختن هزینه‌های دریافت خدمات از مخابرات دانست و عنوان کرد:‌ در نهایت شرکت مخابرات استان قزوین با مشاور حقوقی خود با مراجعه به شورای حل اختلاف سعی در وصول این مطالبات می‌کند.

وی بیان کرد: شرکت مخابرات استان قزوین، شرکت سهامی خاص است که تنها با درآمدهای خود پا برجاست لذا در صورت عدم وصول مطالبات خود نمی‌تواند بهترین خدمات را به مردم ارائه دهد.

ضریب نفوذ تلفن ثابت در مرکز استان 8/34 درصد است

مدیرعامل شرکت مخابرات استان در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد:‌ در حال حاضر ضریب نفوذ تلفن ثابت در استان قزوین 8/30 درصد و در مرکز استان 8/34 است.

 

427 ایستگاه تلفن همراه در قزوین

پورشاکر با بیان اینکه استان قزوین به عنوان یکی از برترین‌ها در بحث تعداد سایت‌های تلفن همراه در کشور معرفی شده است، ادامه داد:‌ امروزه بیش از 427 ایستگاه تلفن همراه در تمام نقاط شهر راه‌اندازی شده است که با در نظر گرفتن مساحت شهر می‌توان به این آمار بالا توجه خاصی داشت، آماری که سبب شده استان قزوین به عنوان یکی از برترین‌ها در تعداد ایستگاه‌های تلفن در کشور تبدیل شود.

سیستم هایبریت گامی برای حل مشکل کابل شبکه

مدیرعامل شرکت مخابرات استان قزوین عنوان کرد:‌ ساخت سیستم هایبریت در استان نیز به عنوان یک ابداع توانسته از استقبال خوبی برخوردار باشد.

پورشاکر ادامه داد:‌ امروزه ازدحام شبکه کابل یکی از مشکلاتی است که شرکت‌های مخابرات با آن سر و کار دارند که مشکلات فراوان دیگری نیز در حاشیه خود به وجود می‌آورند، لذا شرکت مخابرات استان قزوین با ساخت سیستم هایبریت از این ازدحام در محل جلوگیری کرده و می‌توان در موارد و مکان‌هایی که ازدحام کابل به حداکثر ظرفیت خود رسیده از این سیستم استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از استان‌های کشور خواستار این سیستم هستند، ابراز کرد:‌ البته این سیستم هنوز به تولید انبوه نرسیده بنابراین تلاش می‌کنیم تا بتوانیم در آینده‌ای نه چندان دور به تولید انبوه این محصول بپردازیم.

752 هزار خط تلفن همراه در قزوین مشغول به کار است

مدیرعامل شرکت مخابرات قزوین در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه امروزه بیش از 752 هزار تلفن همراه در استان مشغول به کار است، بیان کرد:‌ با توجه به تعداد بالای تلفن‌های همراه در قزوین، بیش از 728 کیلومتر از جاده‌های استان زیر پوشش خطوط تلفن همراه قرار دارند و به این معناست که تقریبا تمام محورهای اصلی قزوین از پوشش تلفن همراه برخوردار است.

وی ادامه داد:‌ دو هزار و 654 فیبر نوری با بیش از 40 هزار پورت دیتا در استان در حال بهره‌برداری است.

تمام مدارس قزوین تا پایان امسال به اینترنت متصل می‌شوند

پورشاکر در ادامه این نشست خبری، گفت:‌ با توجه به درخواست آموزش و پرورش استان مبنی بر اتصال تمام مدارس قزوین به شبکه اینترنت و اینترانت، شرکت مخابرات استان در اقدامی در این راستا توانسته تا به امروز بیش از 269 مورد از مدارس استان را به این شبکه متصل کند.

وی بیان کرد:‌ از میان 800 مدرسه داوطلب این طرح بیش از 269 مورد به شبکه اینترنت و اینترانت متصل شده است و باقی این مدارس نیز تا پایان سال جاری از این امکانات بهره‌مند می‌شوند.

1818 پرمصرف‌ترین سامانه پرداخت الکترونیکی قبوض در قزوین

مدیرعامل شرکت مخابرات قزوین در بخش دیگری از این گفت‌وگو خطاب به همشهریان بیان کرد:‌ استفاده از سامانه الکترونیک پرداخت قبوض می‌تواند راهی مؤثر در راستای کاهش وقت و هزینه‌های مرتبط با پرداخت حضوری قبوض باشد و از طرفی بار ترافیکی شهر را کاهش می‌دهد.

پورشاکر ضمن درخواست از همشهریان برای استفاده از این سیستم بیان کرد:‌ شرکت در قرعه‌کشی‌های دوره‌ای نیز یکی از مزایای دیگر استفاده از این سیستم است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر سامانه 1818 برای دریافت قبوض تلفن‌های ثابت و 9990 برای پرداخت قبوض تلفن‌های همراه در حال فعالیت است، ابراز کرد:‌ طبق بررسی‌های انجام شده در هر دوره بیش از 20 هزار نفر قبوض خود را با استفاده از این دو سامانه پرداخت می‌کنند.

*8 خدمت نوین برای همشهریان قزوینی

مدیرعامل شرکت مخابرات قزوین با اشاره به راه‌اندازی سیستم *8 در استان بیان کرد:‌ سیستم ستاره 8 (*8) در حال حاضر در استان به ارائه خدمات مشغول است و شهروندان می‌توانند خدمات مختلف فراوانی از جمله سرگرمی‌ها و نیازهای روزمره خود از جمله ساعات، اوقات شرعی و خدمات بسیار گسترده دیگر را از این سامانه دریافت کنند.

پورشاکر هزینه استفاده از این خدمات را برای 10 بار نخست در هر تماس 300 تومان و پس از آن در هر تماس 100 تومان اعلام کرد.

وی بیان کرد:‌ این سیستم می‌تواند برطرف‌کننده بسیاری از مشکلات باشد.

اینترنت پر سرعت نیاز جامعه امروز

مدیرعامل شرکت مخابرات قزوین در خصوص دسترسی به اینترنت پرسرعت در استان نیز گفت:‌ در حال حاضر اینترنت پرسرعت به یک نیاز عمومی در جامعه تبدیل شده است و هر شخصی به خصوص اقشار دانشجو، دانش‌آموز، اساتید و پژوهشگران به اینترنت پرسرعت نیاز دارند.

وی خاطرنشان کرد‌: در حال حاضر اینترنت پرسرعت با پهنای باند متفاوت در استان برای خریداری و دسترسی عموم وجود دارد اما پژوهشگران، اساتید دانشگاه و مشاغل مرتبط می‌توانند با دریافت تقاضا از سازمان مربوطه و عبور از قوانین به اینترنت با سرعت‌های بالاتر و پهنای باند بیشتر دسترسی داشته باشند.

ایمیل ملی گامی برای حفظ اطلاعات افراد

پورشاکر گفت:‌ یکی از مهم‌ترین فعالیت‌هایی که امروزه در شرکت مخابرات در کشور پیگیری می‌شود دستیابی به اینترنت ملی و ایمیل ملی است که می‌تواند گامی مؤثر در حفظ اسرار و اطلاعات افراد در کشور باشد.

وی با توضیح اینکه امروزه بسیاری از سرورهای خدمات اینترنت از اروپا کنترل و هدایت می‌شوند، ابراز کرد:‌ با استفاده از ایمیل ملی اطلاعات شخصی افراد، ایمیل‌ها و بسیاری از اسرار در داخل کشور با امنیت اطلاعاتی منتقل می‌شود و مشکلاتی که امروزه با عنوان سرقت اطلاعات کپی‌برداری و جرائم این‌چنینی که از خارج از کشور هدایت می‌شود نیز از میان می‌رود.

روزانه 3 هزار تماس با 118 قزوین برقرار می‌شود

مدیرعامل شرکت مخابرات استان قزوین در بخش پایانی سخنان خود به فعالیت‌های 118 در قزوین اشاره و بیان کرد:‌ در حال حاضر ماهانه بیش از 90 هزار تماس با 118 برقرار می‌شود که می‌توان این آمار را روزانه بیش از سه هزار تماس دانست.

پورشاکر بیان کرد:‌ خوشبختانه با افزایش سیستم کالرآیدی و دسترسی به شماره‌های تماس‌گیرندگان، آمار مزاحمت‌های تلفنی در قزوین رو به کاهش است و امروزه به تقریبا صفر رسیده و در بحث مزاحمت‌های 118 نیز آمار قابل توجهی در استان وجود ندارد.

گفتنی است این نشست خبری که بنا بود ساعت 10:00 صبح امروز برگزار شود، با یک ساعت و 10 دقیقه تأخیر در ساعت 11:10 دقیقه برگزار شد.

انتهای پیام/و10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول