اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سالانه صورت می‌گیرد

اعتبار 4 میلیارد تومان برای کتب کانون‎های مساجد سراسر کشور

خبرگزاری فارس: مشاور وزیر و دبیر کانون‎های فرهنگی و هنری مساجد کشور در گرگان از اختصاص سالانه 4 میلیارد تومان کتاب دینی و کمک‎ درسی به کانون‎های فرهنگی هنری مساجد خبر داد.

اعتبار 4 میلیارد تومان برای کتب کانون‎های مساجد سراسر کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان حجت‎الاسلام حمیدرضا ارباب سلیمانی ظهر امروز در دیدار با آیت‎الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی‎فقیه در استان گلستان که در حوزه علمیه مکتب‎الزهرا (س) شهرستان گرگان صورت گرفت گفت: تعداد 4 هزار و 50 کتابخانه تحت پوشش ستاد عالی فعالیت می‎کنند.

وی با اشاره به اینکه فعالیت کانون‎ها روزبه‌روز در حال رشد و شکوفایی است تصریح کرد: ماموریت ما احصاء کتاب‎های کمک‎ درسی و رفع نیازهای آموزشی مراجعان است و در این زمینه، سهمیه‎ای نیز برای استان‎ها در نظر گرفته شده است.

مشاور وزیر و دبیر کانون‎های فرهنگی و هنری مساجد کشور گفت: در طی چند سال اخیر حدود 2 میلیون نوجوان با مساجد پیوند معنوی برقرار کرده‎اند و ارتباط خوبی نیز با کانون‎های مساجد دارند.

ارباب سلیمانی با اشاره به اینکه تا پایان برنامه پنجم توسعه باید یک‎چهارم مساجد از کانون‎های فرهنگی و هنری برخوردار شوند تصریح کرد: تعداد 13 هزار و 393 کانون مساجد در کشور وجود دارد که سالانه باید 2 هزار و 500 کانون به بهره‎برداری برسد.

وی خاطر نشان کرد: در دولت‎های نهم و دهم تسهیلات خوبی در زمینه مسجد محوری برداشته شده است به گونه‎ای که از ابتدای برنامه اول تا چهارم، ردیفی برای مساجد وجود نداشت اما در برنامه پنجم توسعه این نگاه به مساجد وسعت یافت.

مشاور وزیر و دبیر کانون‎های فرهنگی و هنری مساجد کشور با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت مساجد به بهترین وجه بهره‎برداری شود یادآور شد: از آغاز تشکیل کانون‎های مساجد مشکلاتی در زمینه اعتبار و بودجه وجود داشت که به مرور زمان با مشارکت دستگاه‎هایی چون فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی و بسیج این وضعیت رو به بهبود رفت.

ارباب سلیمانی از فعالان کانون‎های فرهنگی و هنری مساجد به عنوان افسران جنگ ‎نرم یاد کرد و متذکر شد: کسانی که در این کانون‎ها در سطح استان‎ها فعالیت می‎کنند مسئولیت هماهنگی و نظارت را بر عهده دارند.

وی بنیان تشکیل کانون‎های فرهنگی و هنری مساجد را از شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان کرد و متذکر شد: زمانی که هشدار مقام معظم رهبری بر توجه و ضرورت این کانون‎ها معطوف شد همه دلسوزان نظام در این مسیر حرکت کردند.

انتهای پیام/س10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول